Onderhoud/schoonmaak Hawley retainer

Author:
carolien2010
Posted:
di, 10/30/2012 - 12:53
Twee maanden geleden is mijn bracket beugel verwijderd en ik ben erg blij met het resultaat!

Als retentie heb ik een spalkje en draag ik iedere nacht een Hawley retainer.
Ik heb geen enkel probleem met het dragen hiervan en doe hem bijna met plezier iedere nacht in om het mooie resultaat te behouden.
Alleen: hoe hou ik de Hawley retainer het beste schoon?

Op advies van de orthodontist reinig ik hem met lauw water en af en toe maak ik een sopje (afwasmiddel) om hem schoon te maken.
Maar toch blijft er een wit laagje achter. Ik weet dat poetsen met tandpasta niet goed is voor het kunststof, maar zijn er andere tips voor het onderhoud?
Mag je bijvoorbeeld Steradent bruistabletten gebruiken om hem af en toe goed schoon te maken?
Workie

Twee maanden geleden is mijn bracket beugel verwijderd en ik ben erg blij met het resultaat!

Als retentie heb ik een spalkje en draag ik iedere nacht een Hawley retainer.
Ik heb geen enkel probleem met het dragen hiervan en doe hem bijna met plezier iedere nacht in om het mooie resultaat te behouden.
Alleen: hoe hou ik de Hawley retainer het beste schoon?

Op advies van de orthodontist reinig ik hem met lauw water en af en toe maak ik een sopje (afwasmiddel) om hem schoon te maken.
Maar toch blijft er een wit laagje achter. Ik weet dat poetsen met tandpasta niet goed is voor het kunststof, maar zijn er andere tips voor het onderhoud?
Mag je bijvoorbeeld Steradent bruistabletten gebruiken om hem af en toe goed schoon te maken?

Geen steradent gebruiken dat goedje is nogal agressief en tast de kunststof aan waardoor de oppervlakte poreus word en er daardoor nog meer vuil aan gaat hechten. in principe is lauw water met eventueel een afwasmiddel prima. Eventueel kun je overwegen om een ultrasonische reiniger aan te schaffen.
di, 10/30/2012 - 18:26 Permalink