Droge mond, overgevoeligheid voor fluoride, losse voortanden

Author:
Gerald
Posted:
wo, 12/19/2012 - 20:47
[attachment=0]Image v1 2009-10-28 14;45;52.jpg[/attachment]Sinds lange tijd gebruik Amitryptilline, met als bijwerking een droge mond. Ook gebruik is Ritalin.
Daarnaast is er door de dermatoloog een overgevoeligheid voor fluoride aangetoond (huidklachten in het gezicht). Het resultaat is een slechte conditie van mijn gebit; veel gaatjes.

Gebruik nu 4 jaar geen fluoridetandpasta. Met goed gebruik van tandenstokers is de situatie wat meer gestabiliseerd, maar ik maak me grote zorgen over de toekomst van mijn gebit. Ook heb ik 4 maal per jaar een afspraak met de mondhygiëniste. Van haar, en van mijn tandarts, krijg ik veel complimenten voor mijn gebitsverzorging.

Vandaag (19-12-2012) gaf de mondhygienste aan dat er wat voortanden loszitten. Er is geen sprake van het slinken van het kaakbeen.

Zou graag een (planmatig) advies willen hoe het verval van mijn gebit gestopt zou kunnen worden.
Ortholimburg

[attachment=0]Image v1 2009-10-28 14;45;52.jpg[/attachment]

Vandaag (19-12-2012) gaf de mondhygienste aan dat er wat voortanden loszitten. Er is geen sprake van het slinken van het kaakbeen.

Er is duidelijk wél sprake van het slinken van het kaakbeen, op het randje van furcatieproblemen. Als de mondhygiëniste er niet mee verder kan zou ik toch eens een parodontoloog raadplegen.
Ik zie ook nogal wat cariës ,en mogelijk lekkende restauraties, dus zou ik dat toch nog eens goed laten nakijken.
do, 12/20/2012 - 01:02 Permalink