Wortelkanaalbehandeling voortand

Author:
fistfull95
Posted:
vr, 12/21/2012 - 18:04
Hallo,

Ik heb aan mijn rechtse voortand een ontsteking, en nou ben ik daarvoor afgelopen zondag naar de weekend tandarts geweest.

Daar kreeg ik te horen dat ik een wortelkanaalontsteking had, en dat er een gat door mijn voortand heen geboord zou worden zodat de druk eraf kon. Zo gezegd zo gedaan, en het gat is daarna weer gedicht met een noodvulling.

Echter kreeg ik twee dagen later er weer last van, en ben ik terug naar de tandarts gegaan. Die heeft het gat weer opengemaakt en er kwam zeer veel etter uit zei hij. toen heeft hij het gat open gelaten tot vandaag, want vandaag ben ik weer terug geweest om het dicht te maken.

Echter heb ik er nu weer zeer veel last van, maar ik heb van te voren te horen gekregen van de tandarts dat ik er misschien weer een beetje last van zou kunnen krijgen omdat hij er een ontsmettend middel in zou hebben gedaan (medicaat???) en dat kon ook nog even drukken, maar als het erg werd moest ik naar de weekend tandarts want de vulling kon er zo uit.

Wat adviseren jullie mij nu te doen? Het zal nu voor de derde keer raak zijn dat het kanaal niet goed schoon is, en weer gaat ontsteken en er dus weer druk opgebouwd wordt. Of is kan het ook zo zijn dat dit gewoon weer over gaat omdat het middeltje in mijn kanaal inderdaad druk bezig is?

Het pijnniveau is weer net zo erg als voor de behandeling(en).

Is er ook nog iets te doen om de pijn een beetje te onderdrukken? Ik heb het idee dat paracetamol 500mg niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Ivo
fistfull95

Hallo,

Sorry voor mijn late reactie.

Mijn buurman is tandarts en ben gisteren avond laat in de laatste hoop naar hem toe geweest om advies te vragen. Hij zei dat een medicaat ongeveer 24 uur nodig heeft om in te werken, maar als het morgen (vandaag dus) nog niet over was moest ik bellen.

Maar vanmorgen sta ik op na 2 uurtjes slapen, en de pijn is nergens te bekennen. :D

Zo te zien is het tot nu toe dus opgelost, en kan ik rustig wachten tot de noodvulling eruit mag (15 januari)

Heel erg bedankt voor de adviezen die u mij heeft gegeven, en een zeer fijne kerst en jaarwisseling toegewenst!

Groet, Ivo
za, 12/22/2012 - 21:26 Permalink