Ruim twee maanden geleden liet ik mijn verstandskiezen trekken bij de kaakchirurg, deze viel het meteen op dat ik fors ontstoken tandvlees heb. Ook de tandarts en mondhygienist hebben dit eerder opgemerkt. En bij de laatste kom ik nu met regelmaat. Aan mijn onderlip zit n velletje vast aan t tandvlees ter hoogte van mijn twee voorste onder tanden, deze hebbem ook ietwat terug getrokken tandvlees, niet heel ernstig, ook stabiel. Echter gaf de kaakchirurg aan dat dat velletje doorgesneden moet worden en over t teruggetrokken gedeelte n tandvleestransplantatie moet komen met stukje uit mijn gehemelte.
Dit staat gepland voor volgende week. Echter heb ik een weekend weg gewonnen en als ik bepaalde ervaringen lees ga ik de afspraak voor nu cancellen, ik wil genieten vam mn weekend, niet vergaan van de pijn, de mondpijn van verstandskiezen is ook nog te vers in mn geheugen. Ook lees ik ervaringen dat er n week niet gekauwd mag worden en dat de napijn fors is. Nou dat is dus niks als je weg bent. Ook zal de behandelimg waarschijnlijk inhouden dat ik meteen mijn 350euro eigen risico kwijt ben, iets dat voor mij veel geld is.
Ook baal ik er ontzettend van dat ik verder totaal niet voorgelicht ben over bijv napijn, dingen die achteraf niet mogen, de kosten etc. Ook bij de verstandakiezen kreeg ik vam deze kaakchirurg totaal geen info of nazorginstructies.
Ook twijfel ik nu aan de noodzaak hiervan, want waarom hebben twee tandartsen (verhuizing) en de momdhygienist nooit iets over dat velletje gezegd? Ook staat er nasr mijn idee geen spanning op en vraag ik me af of er wel een daadwerkelijk verband is. Is t raadzaam/mogelijk iets van n second opinion te krijgen?
En zijn er mensen met meer info en ervaringen hiermee, is er echt zoveel napijn? Mag je echt n week niet kauwen? Etc.
Dit staat gepland voor volgende week. Echter heb ik een weekend weg gewonnen en als ik bepaalde ervaringen lees ga ik de afspraak voor nu cancellen, ik wil genieten vam mn weekend, niet vergaan van de pijn, de mondpijn van verstandskiezen is ook nog te vers in mn geheugen. Ook lees ik ervaringen dat er n week niet gekauwd mag worden en dat de napijn fors is. Nou dat is dus niks als je weg bent. Ook zal de behandelimg waarschijnlijk inhouden dat ik meteen mijn 350euro eigen risico kwijt ben, iets dat voor mij veel geld is.
Ook baal ik er ontzettend van dat ik verder totaal niet voorgelicht ben over bijv napijn, dingen die achteraf niet mogen, de kosten etc. Ook bij de verstandakiezen kreeg ik vam deze kaakchirurg totaal geen info of nazorginstructies.
Ook twijfel ik nu aan de noodzaak hiervan, want waarom hebben twee tandartsen (verhuizing) en de momdhygienist nooit iets over dat velletje gezegd? Ook staat er nasr mijn idee geen spanning op en vraag ik me af of er wel een daadwerkelijk verband is. Is t raadzaam/mogelijk iets van n second opinion te krijgen?
En zijn er mensen met meer info en ervaringen hiermee, is er echt zoveel napijn? Mag je echt n week niet kauwen? Etc.
Re: tandvleestransplantatie kaakchirurg (second opinion?)
De volgende dag kon ik alweer gaan werken.
Ik mocht alleen niet teveel praten (lekker rustig voor m'n collega's).
De eerste 24 uur mocht ik geen warme dingen eten of drinken.
Daarna ging het eten eigenlijk meteen weer goed. Gehemelte was natuurlijk wel wat gevoelig, maar niet echt pijnlijk. Tandvlees zelf deed zelfs totaal geen pijn.
Bedankt, ook met het doorsnijden van zo n velletje/spiertje of alleen het transplantatiedeel? Ik weet dat internet niet de juiste plek is om info te zoeken, meeste is de drama natuurlijk maar ook met mn verstandskiezen had ik t flink onderschat... En juist de onwetendheid, geen enkele voorlichting maakt me onzeker, tevens moet ik nu eigenlijk de dag na de ingreep werken, 9uur in een druk callcenter, dus niet teveel mogen praten is onmogelijk... Ga sowieso het verzetten wil gewoon niet het risico lopen dat het mijn gewonnen weekend met sauna/zwembad ed verpest, en ik kan dus het beste de dag na de ingreep ook vrij nemen of nog langer?
Misschien scheelt dat inderdaad.
Niet praten in een callcenter wordt inderdaad wat lastig :wink: