Terugkerende ontstekingen...

Author:
Mutske
Posted:
di, 01/15/2013 - 12:19
Hallo,

Al jarenlang heb ik last van ontstoken tandvlees.
Ben hiervoor diverse maleen bij de mondhygiëniste geweest, maar dat loste niks op.

Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Inmiddels komen de ontstekingen zowel boven als onder voor, en van links tot rechts.
Steeds vaker heb ik tijdens ontstekingen last van loszittende tanden en dan ook pijn aan de betreffende tand(en). Met natuurlijk de o-zo-charmante halitose....

Tandvlees blijft bloeden zodra er iets aan komt (dus ook m'n eigen ondertanden - heb 1cm verschil tussen boven en onderkaak).

Ragen, flossen en stokeren werken niet, omdat ik simpelweg niet tussen de tanden kan komen met die rommel. 9 van de 10 keer kon ik dagen klooien voordat ik 't stukje draad of stokertje er weer uit heb, dus dat doe ik dan ook niet meer.

Iemand tips wat ik 't betse kan doen, behalve de tandarts bellen en weer naar de mondhygiëniste gaan? Dat is geen echte optie aangezien dat (merendeels) zelf betaald moet worden.
Mutske

Ben 3 jaar geleden gestopt met roken, dacht dat 't daarna wel minder zou worden maar helaas....
Voeding is gevarieerd, aangezien mijn man diabeet is volg ik gewoon zijn dieet. Scheelt afwas en gedoe :) Heel weinig suikers dus ook.

Nee, ze hebben er verder nog nooit iets mee gedaan.
Ben op 'n gegeven moment ook niet meer naar de mondhygiëniste gegaan.. ze bleef aan 't muggenziften over "Ja, en je moet dit en dat en zus en zo"... En na 3 keer uitleggen dat 't simpelweg niet past / gaat...
di, 01/15/2013 - 16:08 Permalink
vV

Dat is geen echte optie aangezien dat (merendeels) zelf betaald moet worden.
tja en dat is toch een eigen keuze.
Ik zou zeggen: andere mondhygienist. en op zoek naar een goede interdentale reinigingsmethode, want niet doen is ook geen optie. een goede MH denkt daar ook in mee, met zoeken naar iets passends, het moet niet alleen theoretisch goed zijn maar ook daadwerkelijk op dagelijkse basis te doen zijn, anders blijft het toch liggen .
di, 01/15/2013 - 16:25 Permalink