Verschil tussen wortelkanaalbehandeling en anders.

Author:
ArinaH
Posted:
za, 01/19/2013 - 10:51
Hallo. Mijn naam is Arien en ik ben helemaal nieuw hier.
Ik moet komende maandag 21-1-13 naar de tandarts: er worden 9 wortels en 6 tanden en kiezen getrokken uit mijn bovengebit en dan krijg ik gelijk mijn (boven)kunstgebit die al klaar ligt.
Ten eerste: ik ben heel gespannen nu (erger dan "normaal") en heb in goed overleg een lorazepam gekregen om een uur van te voren te slikken. Ik gebruik ook andere medicijnen. (Die tasten mijn gebit aan maar vergroten tegelijk de pijngrens.)
Maar dat heeft niks met mijn vraag te maken.

MIJN VRAAG IS: wat is het verschil tussen "gewoon" wortels laten trekken en een wortelkanaalbehandeling? :o

Ik wou dat ik eerder naar een site had gezocht en ben benieuwd of ik voor maandag 13 uur nog antwoord krijg.

MOD: Kleurtje maar weer even veranderd naar mooi zwart...
vV

Ik vind het vreemd dat de tandarts blijkbaar niet verteld heeft hoe lang de afspraak duurt, ivm zijn eigen agendaplanning. Ik geef altijd aan de assistente aan hoeveel afspraken ik nodig heb, hoe lang die moeten zijn en hoeveel tijd ertussen. Patient is daarbij aanwezig. Jammer dat je daar nu pas mee komt want dit verschilt behoorlijk. De enige die. Een echte inschatting kan geven is de tandarts zelf.

Succes met de behandeling.
zo, 01/20/2013 - 11:31 Permalink
ArinaH

Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik ben niet helemaal te laat: morgenochtend bel ik mijn tandarts nog even over morgenmiddag (ik moet er om 13 uur zijn.) hoelang ik in die stoel moet liggen!
Ik ga er lopend heen en dan wordt ik na de behandeling met de auto opgehaald. Daar kan ik dan 's morgens nog even over sms-en. Dat is goed afgesproken.

Volgens mijn moeder kan het tussen een uur en anderhalf uur duren om mijn bovengebit helemaal klaar te maken (leeg en schoon) maar ik was benieuwd naar reacties hier. Dan heb ik een vergelijking en hoor ik morgen wel wat de tandarts of zijn assistente (in overleg met de tandarts) zegt.

Ik ben heel blij met deze site die ik helaas wel wat laat pas gevonden heb maar voor mij nog net op tijd!

De site zal me denk ik ook zeker tot steun zijn als mijn ondergebit wordt "gerenoveerd".

Nogmaals: heel hartelijk bedankt voor het mij bijstaan "op de laatste dagen voor de dag van het vonnis"! :smt023
zo, 01/20/2013 - 12:03 Permalink
miranda73

mijn excuus naar de tandarts dat ik u verbeter. Heeft u ooit zelf een wortelkanaalbehandeling ondergaan? ik denk het niet want u zegt het wordt verdoofd en is daarom pijnloos. Ik heb er 2 gehad (1x de verkeerde kies) beide keren flink verdoofd maar ook beide keren tegen het plafond omhoog geschoten van de pijn en ik ben niet de enige die dat zegt. Het enige voordeel is is dat je daarna wel van de pijn af bent.
do, 04/11/2013 - 22:49 Permalink