Probleem met een pijler van mijn brug.

Author:
Danielle73
Posted:
ma, 01/07/2013 - 23:55
Enkele weken geleden heb ik rechts-onder een nieuwe brug gekregen die op twee kiezen staat. Ik had geen klachten aan die kiezen, er miste er alleen eentje tussen en kon daardoor moeilijk kauwen.
Tijdens het slijpen van betreffende kies, schoot mijn tandarts vermoedelijk ergens doorheen en had ik veel pijn tijdens de behandeling, ondanks de verdovingen. Ineens zag ik een soort paniek in zijn ogen (ze zeggen nooit wat er gebeurt) en zei hij tegen zijn assistente dat ze snel iets moest pakken tegen het bloeden. Het bloeden wilde maar niet stoppen. Uiteindelijk heeft hij de boel toch dicht gemaakt en er een nood-brug op gezet. Ik zou nog twee weken moeten wachten voor de plaatsing van de echte brug.
Maar die twee weken bleef ik pijn houden. Meestal wel redelijk te onderdrukken met 6 paracetamol op een dag. Na twee weken kwam ik terug en vertelde mijn tandarts dat dit vanzelf over kan gaan, dus wilde hij nog niet gelijk aan een wortelkanaalbehandeling beginnen. Hij plaatste mijn nieuwe brug met een "tijdelijk cement". Maar de brug was iets te hoog, dus sleep hij van mijn boven kiezen een stukje af, wat overigens ook zeer pijnlijk was. Zo erg dat ik hem vroeg of hij alsjeblieft wilde stoppen of een stuk van de brug af wilde halen, want het was onhoudbaar. Ook daar ging een verdoving in, maar hielp helemaal niets.
Nu is het bovenin ook ontstoken. Ik ben nu weer 3 weken verder en heb een afspraak staan voor over een week. Al zes weken zit ik aan 6 paracetamol op een dag, mijn rechterkant van mijn gezicht voelt warm aan, mijn keel doet pijn en ik heb hoofdpijn. Onder mijn oog doet het ook pijn en zowel boven als onder rechts doen al mijn kiezen pijn.
Gelukkig kan mijn tandarts de brug er weer af halen maar ik ben zo bang voor nog meer pijn, en ik ben al zo bang voor de tandarts.
Ik vroeg me af, is dit niet met antibiotica op te lossen?
En mijn tweede vraag, moet ik dit allemaal zelf betalen? of zijn dit ook wat foutjes van de tandarts?
Ik begrijp dat ik natuurlijk de brug en de techniekkosten moet betalen, maar de ellende die ik er nu van heb??

Gr Danielle
Newtan

Ahum. Dit doet me denken aan mijn begintijd :smt010
Je hebt hier te maken met een tandarts die nog niet zoveel ervaring heeft met fouten maken.
Op zich mooi.
Maar zoals je merkt, het vergt van jouw kant de nodige diplomatie.

Je hebt terechte vragen.
En eigenlijk ben ik benieuwd of mijn geachte collega hier een antwoord op heeft.
Vraag: heb je hem/haar al een briefje gestuurd?
Het verhaal heb je al, dat staat hier boven.
Het hoeft ook niet fraaier beschreven te worden dan het er nu staat, denk ik.

Dat is diplomatie: vragen stellen en rustig blijven.
di, 01/08/2013 - 20:54 Permalink
Danielle73

Dank je wel voor je reactie. Vorige week is het allemaal geescaleerd en heb ik enkele nachten met onhoudbare pijn gezeten aan heel mijn gebit. Ik kon niet meer aangeven waar nou de pijn zat en heb de tandarts gebeld. Ik kon na 2 dagen gelukkig terecht. In mijn boventanden rechtsboven zaten 3 gaatjes tegen het tandvlees, links onder ook een groot gat tegen het tandvlees. Mijn tandarts heeft een stuk tandvlees weg moeten snijden om het te repareren. Maar daar heb ik nu nog steeds last van. Dus weer voor niks geweest :-(
Inmiddels loopt de rekening aardig op, want aan het probleem waar ik mee begon in dit topic is nog niks gedaan. Dus die behandeling en rekening komt ook nog.
Hij is van plan de brug eruit te "tikken" :o en de zenuw uit de pijnlijke, beschadigde pijler te halen.

Misschien heel raar als ik dit zeg, maar ik durf niet diplomatiek te zijn tegen mijn tandarts. Hij heeft zoveel ervaring en ik kijk echt heel erg tegen hem op. Daarbij heb ik natuurlijk een soort van schuldgevoel van: Het is allemaal mijn eigen schuld dat mijn gebit er zo aan toe is. Nu moet ik ook maar op de blaren zitten.
Ik weet gewoon echt niet hoe ik het moet brengen.
Groetjes Danielle
di, 01/29/2013 - 09:45 Permalink
Newtan

Zal ik hier een ontwerpje maken voor de brief naar je tandarts?

Enkele weken geleden heb ik rechts-onder een nieuwe brug gekregen die op twee kiezen staat. Ik had geen klachten aan die kiezen, er miste er alleen eentje tussen en kon daardoor moeilijk kauwen.
Tijdens het slijpen van betreffende kies, schoot u vermoedelijk ergens doorheen en had ik veel pijn tijdens de behandeling, ondanks de verdovingen. Ineens zag ik een soort paniek in uw ogen (ze zeggen nooit wat er gebeurt) en zei u tegen de assistente dat ze snel iets moest pakken tegen het bloeden. Het bloeden wilde maar niet stoppen. Uiteindelijk heeft u de boel toch dicht gemaakt en er een nood-brug op gezet. Ik zou nog twee weken moeten wachten voor de plaatsing van de echte brug.
Maar die twee weken bleef ik pijn houden. Meestal wel redelijk te onderdrukken met 6 paracetamol op een dag. Na twee weken kwam ik terug en vertelde u dat dit vanzelf over kan gaan, dus wilde u nog niet gelijk aan een wortelkanaalbehandeling beginnen. U plaatste mijn nieuwe brug met een "tijdelijk cement". Maar de brug was iets te hoog, dus sleep u van mijn boven kiezen een stukje af, wat overigens ook zeer pijnlijk was. Zo erg dat ik u vroeg of hij alsjeblieft wilde stoppen of een stuk van de brug af wilde halen, want het was onhoudbaar. Ook daar ging een verdoving in, maar hielp helemaal niets.
Nu is het bovenin ook ontstoken. Ik ben nu weer 3 weken verder en heb een afspraak staan voor over een week. Al zes weken zit ik aan 6 paracetamol op een dag, mijn rechterkant van mijn gezicht voelt warm aan, mijn keel doet pijn en ik heb hoofdpijn. Onder mijn oog doet het ook pijn en zowel boven als onder rechts doen al mijn kiezen pijn.

Gelukkig kan u de brug er weer af halen maar ik ben zo bang voor nog meer pijn, en ik ben al zo bang voor de tandarts.
Ik vroeg me af, is dit niet met antibiotica op te lossen?
En mijn tweede vraag, moet ik dit allemaal zelf betalen? of zijn dit ook wat foutjes van de tandarts?
Ik begrijp dat ik natuurlijk de brug en de techniekkosten moet betalen, maar de ellende die ik er nu van heb??

Met de nodige tegenzin,
Daniëlle
di, 01/29/2013 - 18:15 Permalink