wit plekje tong

Author:
reinierdanielle
Posted:
wo, 02/06/2013 - 22:34
Ik heb in november een noodprothese gekregen nadat ik mijn tanden en kiezen heb moeten laten trekken. Helaas zal ik erbij zeggen is het veel te groot geworden waardoor het op sommige plekken in mijn mond gewoon irriteert.
Nu ben ik sinds afgelopen zaterdag aan de antibiotica i.v.m een bacteriele keelinfectie.
Door de kuur heb ik een brandend mondgevoel en wat aften.
Helaas kwam ik een raar plekje tegen aan de zijkant van mijn tong wat niet weg te wrijven is.
Wat ik kan vinden op Internet is dat het leukoplakie kan zijn maar kan dit ook wat anders zijn i.v.m de keelinfectie of antibiotica of komt dit dit door irritatie/schuren van het gebit.
Ik hoop dat iemand herkend wat het is voordat ik voor niets bij de dokter beland.
Attach
reinierdanielle

Ik ben naar de huisarts geweest en hij had het over virussen/bacterien en antibiotica die mijn mondslijmvlies hebben aangetast. Heb ook blaasjes in de binnenkant van mijn lippen wat ik eerst dacht dat het aften waren.
Het zal vast en zeker een hoop met mijn weerstand te maken hebben.
Ik mocht nu na 5 dagen al stoppen met de antibiotica, mijn keel zag er goed uit en gezien de klachten in mijn mond was het ook beter om ermee te stoppen.
Volgende week krijg ik een rebase en als ik het nog heb dan laat ik daar nog even alles controleren.
do, 02/07/2013 - 10:50 Permalink
Chris888

Jij stelt dat ze de antibiotica waarsch niet eens nodig had, die was tegen een keelinfectie, dus heb je het over de keel. Het lijkt me verstandig om bij verdenking van bijwerkingen van medicijnen de arts te raadplegen die ze heeft voorgeschreven. In dit geval de huisarts denk ik.
do, 02/07/2013 - 18:57 Permalink
reinierdanielle

Ik had de antibiotica omdat ik een bacteriele keelinfectie had en ja had hem helaas heel hard nodig.
Ik neem aan dat als je een keelonsteking hebt je niet de tandarts gaat bellen maar de klachten die ik nu heb kunnen zeker ook bij de tandarts thuis horen.
Het plekje doet ook goed zeer, misschien stom maar ik ben er met een tandenborstel overheen gegaan.
Hij deed vantevoren ook al wat zeer en verdenk het plekje zelfs van een aften.
Het witte is er wat meer vanaf gegaan en het lijkt een kleine aften.
Ach ja de dokter zegt maak je niet druk dus dat proberen we dan ook maar niet te doen.
do, 02/07/2013 - 20:21 Permalink
reinierdanielle

Dank voor jullie reacties, we wachten gewoon af en ondertussen hoop ik dat eindelijk mijn gebit goed gaat zitten na de rebase volgende week.
Er zit een enorme dikke laag softliner in dus denk dat er weer een nieuwe wereld voor me open gaat.
do, 02/07/2013 - 23:21 Permalink