Tanden heel erg los!

Author:
toothje
Posted:
vr, 02/08/2013 - 18:36
Help, ik ben me helemaal kapot geschrokken. Ik voelde iets raars aan een tand en toen kwam ik erachter dat ik die best ver heen en weer kan bewegen (dit lijkt niet zo, dit IS zo, ik heb in de spiegel gekeken). Mijn beugel is er al drie jaar uit maar ik draag s nachts wel bitjes om mijn tanden recht te houden. Ik vermoed dat ze daardoor los blijven staan, kan dit? Ik weet echt niet wat ik moet doen!
toothje

Ja heb de ortho gebeld maar die zijn pas maandag 18 februari weer open. Maar kan maandag wel langs de gewone tandarts, dat raadden ze aan om te doen. wel balen dat ik me er nu het hele weekend druk om moet maken. Ben echt bang dat de wortels korter zijn geworden door dat bitje en dat ik nu mijn hele gebit kwijt ga raken.... :(
za, 02/09/2013 - 12:21 Permalink
toothje

Wat zou het dan wel kunnen zijn? Kan toch niet dat de tanden drie jaar na de beugel nog altijd niet vast gegroeid zijn? Ik heb zitten voelen en bijna al mijn tanden en de kleine kiezen zitten behoorlijk los. Vind dit echt niet leuk.... ga vannacht mijn bitje maar niet dragen.
zo, 02/10/2013 - 00:12 Permalink
toothje

Weet niemand wat het zou kunnen zijn? Ik zit echt tot over mijn oren in de stress en kan niet wachten tot het morgen is... :( Kan er wel om huilen. De ortho die ik gebeld had zei dat ik het bitje elke dag een uur in kan doen zodat die blijft passen, maar ik durf hem helemaal niet meer in te doen omdat ik denk dat het daardoor komt dat mijn tanden zo los zitten :( :o :( :( :smt010 :smt010 :smt010
zo, 02/10/2013 - 15:46 Permalink
toothje

Ja ik zat ook te denken om het uit te laten, maar dan ben ik wel een beetje bang dat ik morgen boze gezichten krijg als dat ding niet meer past. maar op dit moment heb ik liever scheve tanden dan helemaal geen tanden meer! Zie al voor me hoe ik een kunstgebit krijg enzo :(
zo, 02/10/2013 - 16:05 Permalink
toothje

Bij mij zit ie na de dag, als ik hem s avonds indoe, altijd alweer superstrak. maar dat zal wel komen omdat mijn tanden zo los staan. maar goed, ik wil gewoon vaste tanden dus ik ga denk ik die dingen nooit meer dragen. morgen maar meteen zo gauw ze open zijn bellen voor advies. Denk dat ik er vannacht niet van kan slapen hoor.... :(
zo, 02/10/2013 - 16:13 Permalink
toothje

Nou het helpt wel een beetje hoor, maar bij die nihile kans denk ik aan al die keren dat ik al het 'geluk' heb gehad om iets waar een heel klein beetje kans op is te krijgen... maar goed, ik zal het morgen pas weten helaas
zo, 02/10/2013 - 16:25 Permalink
toothje

Ik zit nu steeds te huilen, ik zie al helemaal voor me hoe ik door een beugel mooie tanden wilde en dat in plaats daarvan ik nu al mijn tanden kwijt ben.... een kunstgebit is wel recht, maar ik wil mijn eigen tanden! :smt010
zo, 02/10/2013 - 18:56 Permalink
Romy32

Toothje, ik ken je verhaal. Ik weet waar je mee worstelt, en hoe moeilijk je het nu hebt.
Maar wil je alsjeblieft ophouden met het geven van onjuiste reacties in topics van anderen?
Het is onzin dat je door het dragen van een beugel je tanden verliest, dat weet jij ook.
Jij hebt meerdere keren gebeugeld, en daarbij (wellicht ook daardoor) last van wortelresorptie.
Dat is heel vervelend, en je mag daar ook best over inzitten nu.
Maar wat je nu doet op het forum, is niet juist.
zo, 02/10/2013 - 19:06 Permalink
toothje

Ik vind dat ik anderen moet waarschuwen voor een bijwerking waar nooit voor gewaarschuwd wordt in al die fantastische verhalen over beugels. mij was verzekerd dat die derde keer nog kon en ook dat me tanden weer vast zouden groeien, maar het gebeurd helemaal niet! en nu moet ik een kunstgebit en ik vind dat het mijn plicht is dat ik anderen moet behoeden hiervoor door ze te waarschuwen
zo, 02/10/2013 - 19:09 Permalink
toothje

Ik heb al hulp mecanico, maar daar heb je zeker destijds overheen gelezen.
Nou, mijn tanden zitten dus echt los, maar ze weten niet hoe het komt want het bot en de wortels zijn intact. Ze denken dat ik er s nachts misschien op knars.
ma, 02/11/2013 - 15:31 Permalink