Ik krijg binnenkort voor de tweede keer een beugel op mijn ondertanden (heb al een op mijn boventanden). Nu de gelegenheid zich voordoet wilde ik gelijk mijn beugel aan de bovenkant laten vervangen door keramische brackets. Dit omdat ik al 19 ben en eigenlijk weinig zin heb om nog met een mond vol metaal rond te lopen. Qua kosten is het geen probleem en ik heb er geen moeite mee dat de behandeling dan eventueel iets langer duurt.
Waar ik me wel zorgen om maak is het gevaar van de brackets voor het tandglazuur. Is dit echt zo'n verschil met metalen brackets? Want anders moet ik deze stap nog eens serieus heroverwegen, zeker omdat het vervangen van de brackets waarschijnlijk al een flinke aanslag op de tanden is. Ik hoor graag het advies van een orthodontist.
Waar ik me wel zorgen om maak is het gevaar van de brackets voor het tandglazuur. Is dit echt zo'n verschil met metalen brackets? Want anders moet ik deze stap nog eens serieus heroverwegen, zeker omdat het vervangen van de brackets waarschijnlijk al een flinke aanslag op de tanden is. Ik hoor graag het advies van een orthodontist.
Re: Keramische brackets
Hoe het zit in met metalen brackets en de vergelijking ervan weet ik niet..
Groeten