Toen ik nog mijn normale tanden had kon ik mijn ondergebit niet over mijn bovengebit krijgen. Na mijn eerste kunstgebit was dit het zelfde en had er geen last van. Nu ik een klikgebit heb komt mijn ondergebit ver voorbij mijn bovengebit, waardoor mijn onderlip naar voren wordt gedrukt en mijn onderlip over mijn ondergebit valt waardoor ik bijna elke keer als ik kauw op mijn onderlip bijt. Ik loop nu dus met een beetje opgeblazen mond. Als je het verschil ziet tussen de oude en nieuwe zie je dat de snijtanden van het ondergebit drie keer zover naar voren is geplaatst. Hoe kom ik aan drie keer, één keer met het bovengebit mee, daarna twee keer om voorbij de bovenkant te komen. Dat drukt nu tegen mijn onderlip. Dat komt volgens mij doordat mijn boven gebit een beetje naar voren is geplaatst en daarna mijn ondergebit daar aan aangepast is. Nu in ruststand raken de snijtanden van boven en ondergebit elkaar, terwijl het ondergebit er juist achter moet liggen, en als dan bijt gaat je onderkaak naar voren en dan komen de snijtanden op elkaar, maar als ik nu een kip kluif dan gaat mijn ondergebit voorbij mijn ondergebit zodat het vlees tussen de boven en onder tanden komt.
Nu zegt mijn tandarts dat is een kwestie van wennen, maar ik denk daar anders over.
Is er iemand op dit forum die kan vertellen wat er fout is gegaan
Nu zegt mijn tandarts dat is een kwestie van wennen, maar ik denk daar anders over.
Is er iemand op dit forum die kan vertellen wat er fout is gegaan
Re: Ondergebit te ver naar voren
Vind dit een normale vraag. En ik zie in de praktijk steeds meer foute beetregistraties maak me daar wel een beetje zorgen over. patiënt is de dupe ervan. Het lab kan deze kosten vaak niet in rekening brengen aan de tandarts vanwege moordende concurentie op het tandtechnisch gebied en het moeilijk is om een klant ( de tandarts) vast te houden. Dat dit werkstuk kosteloos voor de patiënt word gemaakt is niet meer dan logisch.