kosten zenuwbehandeling

Author:
zijlstratjes
Posted:
ma, 12/31/2012 - 14:24
Goedendag,

Ook ik vraag mij af of mijn rekening voor de wortelkanaalbehandeling niet verkeerd is.
Ik ben naar mijn tandarts gegaan omdat er een stuk van mijn kies was afgeknapt. Toen hij aan het boren was deed dit toch aardig zeer. De tandarts zei toen dat het dan toch een wortelkanaalbehandeling zou worden.

Hiervoor kreeg ik de volgende rekening:
a511 Vaststellen 30 euro
L113 Start wortelkanaalbehandeling 3 kanalen 138 euro
A311 Foto 15 euro.

In het weekend is er een stuk van mijn vulling geknapt, dus heeft de dienstdoende tandarts er een nieuw stukje vulling opgezet.

Later kreeg ik nog weer pijn aan die kies, maar die pijn die kwam en ging en had ik vooral als ik met die kies kauwde, dus dan maar niet.
Hier nog wel een keer de tandarts voor gebeld, maar deze was toen niet aanwezig.

Toen ik terug moest voor controle alles aan de tandarts uitgelegd. Dus de tandarts ging dit even bekijken.
Vervolgens heb ik weer een uur in de stoel gelegen!! Snapte zelf niet zo goed wat hij allemaal aan het doen was.
Toen ik na de behandeling vroeg waarom ik zo'n pijn had zei hij dat mijn noodvulling was geknapt en dat hij dus alles weer goed moest schoonmaken.

Nu kwam dus de volgende rekening:
L313 Volledige wortelkanaalbehandeling 250 euro
A311 Foto 15 euro
E114 Vulling 99 euro

Dit komt dus op een totaal van 547 euro.
Valt misschien nog wel mee, maar ik lees nergens dat je en de start(L113) en ook nog de volledig behandeling (L313) moet betalen. Vind dit zelf een beetje vreemd.

Ook vind ik het erg jammer dat de tandarts dit niet met mij besproken heeft, het is nl. de achterste kies (wat ondertussen meer vulling als kies is) en daar heb ik dus echt geen 547 euro voor over. Had liever gehad dan hij hem getrokken had. De tandarts deelde me alleen na die tijd mee, dat ik daar nog te jong voor ben (35)