draad tussen tanden na opbouw met composiet

Author:
floppy-jones
Posted:
vr, 03/15/2013 - 20:04
Ik ben een beetje in paniek, gisteren zijn vier van mijn tanden (of wat er van over was :oops: ) opgebouwd met composiet, nu ben ik net aan het eten en krijg ik pijn... trek er zo een stuk (katoen??) draad tussen uit.....verder ziet het er nog goed uit en voel ik eigenlijk geen pijn meer...wat moet ik doen?Moet ik nu naar de weekend tandarts?of is er niets aan de hand?
Op internet zelf kan ik weinig vinden hierover?Graag advies!!
Overgaauw

Vooropgesteld: als u het niet vertrouwt kunt u altijd contact opnemen met een tandarts. Die kan ook telefonisch advies geven.

Dan over de klacht. Na het verwijderen hebt u geen pijn meer en lijkt alles normaal. Dat lijkt mij geen reden voor paniek. Indien gewenst kunt u uw eigen tandarts bellen en op de hoogte stellen van uw vondst en vragen of u even langs kunt komen voor een controle op de verrichte behandeling en eventuele andere 'overblijfselen'.

Naar de herkomst van uw vondst kunnen we gissen.

- Een stukje floss? (waarmee de aansluiting en het contact met de buurtanden wordt gecontroleerd)
- Een stukje van een afwerkstripje?
- Een stukje van een kofferdam? (het rubberen lapje)

Ik zet zelf in op een stukje retractiedraad. Dat is een klein draadje, dat doordrenkt met een bloedstelpend vloeistofje, soms net onder het tandvlees wordt geplaatst om het bloeden te verminderen. Bij het maken van de vulling is het noodzakelijk dat de tand goed droog is. Een klein beetje bloed is al teveel. Dit draadje dient uiteraard wel verwijderd te worden en dat is misschien vergeten. In dat geval is er na uw verwijdering ervan verder niks aan de hand overigens.
di, 03/19/2013 - 16:14 Permalink