Kan bij gezwollen plek door ontsteking de apexresectie wel?

Author:
Kruimelaar
Posted:
di, 03/19/2013 - 19:31
Bij mij is 3 weken terug een ontsteking onder twee voortanden bovengebit geconstateerd. Behalve pijn bij het uitoefenen van wat druk op de kaak had ik weinig last. Maar een foto bij de tandarts wees uit dat ik een apexresectie nodig heb. Het vorig jaar is er al een wortelkanaalbehandeling gedaan maar nu is ontsteking dus terug. Kans was groot volgend de tandarts dat ontsteking steriel is. Afijn, ik kon pas na 3 1/2 week( vrijdag a.s.) bij de kaakchirurg terecht maar nu heb ik wel pijn sinds een dag of 5. Maar met 4 paracetamol in 24 uur red ik het wel. Sinds 2 dagen zit er echter nu een grote zwelling en ook de drukpijn is erger geworden, ik eet maar aan de andere kant. Nu maak ik mij wat zorgen om die bult op mijn kaak. Kan hierdoor de apexresectie vrijdag( over 3 dagen dus)wel doorgaan en kan het nog wel worden verdoofd????? Omdat ik geen koorts heb en ook geen ontzettende pijn lijkt mij nu nog vragen om antibiotica ook niet echt zinnig. Wie weet wat het beste is???? :roll:
Kruimelaar

Bedankt voor de reactie. Ik ben vroegtijdig naar de kaakchirurg geweest omdat de zwelling bijna mijn mond uit kwam. De apexresectie ging niet door. De zwelling is doorgeprikt en ik heb anti-biotioca gekregen. Vervolgens is nu, tot mijn schrik, de apexresectie door het afsprakenbureau verplaatst naar 3 juni. Absurd, er werd gewoon niet geluisterd naar mijn verhaal dat het naar mijn idee nu veel te lang gaat duren. De antibiotica werkt tijdelijk maar de druk op mijn tand blijft groot. Wat nu?
zo, 03/24/2013 - 11:37 Permalink
Kruimelaar

Intussen heb ik afgelopen woensdag( 2 dagen terug) de apexresectie gehad. Ik vond eind maart dat 3 juni nog wel erg lang duurde en zat niet te wachten op een volgend abces dus heb ik het telefonisch gelukkig 6 weken kunnen laten vervroegen. Een mens moet dan toch ook echt zelf aan de bel trekken bij zo'n afsprakenbureau. De ontsteking bleek erg groot en helemaal veretterd, ik moet er niet aan denken hoe het zou zijn geweest als ik nog 6 weken later had gegaan. de ingreep zelf was best pijnlijk ondanks de verdoving. Kaakchirurg zei dat dat tegen zo'n grote ontsteking nauwelijks te verdoven valt. Ik zit nu met een enorme hamsterwang( ondanks flink koelen) maar was daarvoor gewaarschuwd. De pijn valt mij erg mee, ik neem maar 3 gewone paracetamol op een dag, de zwelling is nu al wat minder dan de eerste dag dus we gaan de goede kant op al durf ik mij dan niet buiten te vertonen omdat het lijkt of ik mishandeld ben. :P Onder mijn oog ziet het ook helemaal blauw. maar we hebben het gehad, over een half jaar terug voor controle.
vr, 04/19/2013 - 14:12 Permalink