Grote composietvulling > pijn bij kauwen

Author:
JojannekeV
Posted:
di, 04/02/2013 - 11:09
Sinds een week of twee heb ik een nieuwe composietvulling rechtsonder, de kies voor de verstandskies. Tijdens het uitboren bleek dat het gat veel groter was dan gedacht ("dit had ik niet verwacht op basis van de foto"), en de uiteindelijke vulling is dus best groot geworden. In elk geval het hele kauwvlak en de hele binnenkant.

De eerste paar dagen had ik wat trekkende napijn bij warm/koud enzo, maar dat was al snel over. Ik gebruik die kies dus gewoon weer als normaal. Sinds ik gisteren op een paaseitje kauwde, voel ik altijd pijn bij het kauwen. Een scherpe pijn als ik druk op die kies zet, bjivoorbeeld bij een broodkorst.

Ik heb nu aanmerkelijk minder plezier in eten. Sowieso doet het pijn, en ik ben bang dat er iets afbreekt. Hoort dit beeld nog bij de te verwachten napijn of kan deze vulling stuk zijn?
Romy32

Ik zou het nog even aankijken, als ik jou was.
Klinkt als een geïrriteerde zenuw.
Dat de pijn minder wordt, is wel een goed teken.
De zenuw kan vanzelf herstellen, maar dat kan best een poosje duren (lees: weken).
Als de pijn blijft, of erger wordt, is het goed weer even contact op te nemen met je tandarts.
vr, 04/05/2013 - 19:06 Permalink
JojannekeV

Er zit trouwens een redelijke barst aan de buitenkant van mijn kies (voelbaar met de nagel). De vulling zit aan de binnenkant, dus ik ben bang dat het echt de kies is.

De klachten zijn goed uit te houden, dus ik wil eigenlijk wachten met behandelen tot ik mijn wortelkanaalbehandeling heb gehad. De wkb is besteld voor rechtsboven en deze barst zit linksonder. Als er tegelijkertijd iets mis mee is, kan ik helemaal niet meer eten.
do, 04/11/2013 - 17:02 Permalink