Een jaar of 10 geleden heb ik mijn verstandskies links boven laten trekken.
De tandarts gaf aan dat het hem niet lukte de hele wortel te verwijderen, maar dat die er vanzelf uit zou komen.
Ondertussen heb ik al 10 jaar lang met regelmaat last van abcessen op de plaats waar mijn verstandskies heeft gezeten.
Op foto's is nooit iets te zien, en mijn huidige tandarts (andere dan die hem eruit getrokken heeft) vermoed dat het met enig geweld is gegaan en dat er botsplinters van mijn kaak zijn achtergebleven.
Ik heb ook een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis (kaakchirurg) om daar een soort van 3D rontgen te laten maken.
Hij geeft aan dat ze het waarschijnlijk gaan opensnijden tot op het bot, omdat de oorzaak van de ontstekingen moet worden weggenomen.
Nu ben ik echt als de dood voor de tandarts, laat staan voor de kaakchirurg.
Mijn vraag aan de tandarts was dan ook of het opensnijden ook onder narcose kan, maar hij zei dat dit niet mogelijk was omdat er een beademingsslang in je keel moet, en dat ze er dan niet goed bijkunnen.
Heeft iemand hier ervaring mee, wat kan ik verwachten, wat gaan ze allemaal doen?
En opensnijden tot op het bot, valt dat dan onder een operatie of niet??
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Alvast bedankt
groetjes
De tandarts gaf aan dat het hem niet lukte de hele wortel te verwijderen, maar dat die er vanzelf uit zou komen.
Ondertussen heb ik al 10 jaar lang met regelmaat last van abcessen op de plaats waar mijn verstandskies heeft gezeten.
Op foto's is nooit iets te zien, en mijn huidige tandarts (andere dan die hem eruit getrokken heeft) vermoed dat het met enig geweld is gegaan en dat er botsplinters van mijn kaak zijn achtergebleven.
Ik heb ook een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis (kaakchirurg) om daar een soort van 3D rontgen te laten maken.
Hij geeft aan dat ze het waarschijnlijk gaan opensnijden tot op het bot, omdat de oorzaak van de ontstekingen moet worden weggenomen.
Nu ben ik echt als de dood voor de tandarts, laat staan voor de kaakchirurg.
Mijn vraag aan de tandarts was dan ook of het opensnijden ook onder narcose kan, maar hij zei dat dit niet mogelijk was omdat er een beademingsslang in je keel moet, en dat ze er dan niet goed bijkunnen.
Heeft iemand hier ervaring mee, wat kan ik verwachten, wat gaan ze allemaal doen?
En opensnijden tot op het bot, valt dat dan onder een operatie of niet??
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Alvast bedankt
groetjes
Re: Botsplinters die achterblijven na trekken verstandskies
Ik denk dat je tandarts nog nooit een stomatologische ingreep heeft meegemaakt, dan gebeurt de intubatie nl via de neus en niet via de mond. Ik zie niet in waarom dit niet onder narcose zou kunnen, als er geen medisch beletsel is.
Re: Botsplinters die achterblijven na trekken verstandskies
Is niet juist, In bijna alle gevallen kan die buis ook via de neus ingebracht worden, en dan heeft niemand er last van, behalve u zelf , na de ingreep dan, heeft u er wat keelpijn bij gekregen.
Wel kun je je afvragen of zo,n relatief kleine ingreep als deze een algehele anesthesie rechtvaardigd, maar dat is een andere discussie.
De kleine operatie die u waarschijnlijk krijgt is heel goed onder plaatselijke verdoving uit te voeren, bent u werkelijk zo bang dat u dat niet aan kunt ?, Ook niet als u op twee of drie kleine prikjes na helemaal niets voelt van de ingreep ?
Ga bij uzelf te rade, als de angst werkelijk zo groot is dat u het niet trekt, ga dan in overleg met de kaakchirurg hierover.
Groet.