Om eerlijk te beginnen. Ik heb jarenlang (meer dan 10 jaar) mijn gebit verwaarloost,in 2007 ben ik begonnen om toch weer mijn gebit te verzorgen,en ben ook naar de tandarts geweest voor diverse behandelingen en daarna braaf ieder half jaar voor controle gekomen. Nu zit ik nog steeds in de problemen,vullingen gaan stuk binnen 3 jaar ! Krijg iedere keer gaatjes onder mijn vullingen,waardoor ik iedere keer bijna een zenuwbehandeling moet krijgen (dat is tot nu toe al 4 keer gebeurd,voor de rest kruip ik door het oog van de naald !) Wat doe ik nou verkeerd ???? Ik poets 2 keer op een dag dik 3 minuten ! Ik flos 3 keer in de week,ik gebruik tandenstokers (vooral als er iets tussen mijn tanden zit),en zoals je leest ik ga netjes ieder half jaar braaf naar de tandarts ! Ik word er ondertussen gek van en begin letterlijk in de financiële problemen te komen door ! Mijn gevoel is nu,waarvoor doe ik het in hemels naam,ik kan beter naar een weekend tandarts gaan en mijn tanden laten trekken,het houd toch niet op ! Tja mijn tandarts wilt mijn gebit nog blijven redden,terwijl naar mijn gevoel er al geen redding meer aan is ! Over mijn tandvlees heb ik nooit de tandarts iets over horen zeggen,dus het is echt mijn tanden ! Ik heb Hypermobiliteits Syndroom,trouwens.
Heb ik zo erg mijn tanden verwaarloost dat er echt geen meer redden aan is ?? En hoe kan ik die tandarts van mij nou zover krijgen dat die wel wilt trekken,dat is in mijn ogen veel goedkoper dan iedere 3 jaar terug keren voor nieuwe vullingen !
Heb ik zo erg mijn tanden verwaarloost dat er echt geen meer redden aan is ?? En hoe kan ik die tandarts van mij nou zover krijgen dat die wel wilt trekken,dat is in mijn ogen veel goedkoper dan iedere 3 jaar terug keren voor nieuwe vullingen !
Re: Problemen bij het leven
Wat zijn voor jou de voordelen en de nadelen van een kunstgebit?
Ik zat nog helemaal niet te denken aan een kunstgebit. Mijn moeder heeft al jaren geen tanden meer,en zij draagt ook geen kunstgebit,ik ben eerder geneigd om dan ook die richting op te gaan.
Voordat ik met Colgate poetste,poetste ik niet met een fluoride houdende tandpasta,sinds 2010 poets ik met Colgate.
Ik snap overigens niet dat de tandarts het er blijkbaar niet over gehad heeft...
Ik snap het ook niet waarom mijn tandarts er nooit over heeft gehad !
serieus? Overweeg je om, uiteindelijk als je eigen gebit echt niet te redden is, tandeloos door het leven te gaan? Maar dan loop je toch voor schut? En kauwen gaat ook niet lekker, dan moet je de rest van je leven aan papgaar en heel zacht eten. Kan niet gezond zijn....
En zó erg is een kunstgebit nou ook weer niet hoor, alles went. Je moet alleen ff doorzetten in het begin.
Ik vind het misschien niet mooi, maar ik vind absoluut niet dat iemand zonder tanden voor schut loopt. Iemand die dat wel vindt, die vind ik dan weer bekrompen. Dus tja...
Ik werk trouwens in de zorg en ik zie vaak oude mensen die om wat voor reden dan ook geen kunstgebit kunnen dragen als ze geen tanden meer hebben. En ik moet zeggen, die kunnen nog best aardig kauwen. Alleen geen dingen als broodkorstjes, maar wel gewoon brood enzo.
Of je de tandarts moet bellen of niet, dat weet je het beste zelf. Ik kan niet voelen of je lichte pijn hebt, of ernstige..
Ik heb toch maar de tandarts gebeld,kan komen op de 25ste. Het is naar mijn gevoel toch een te heftige pijn om mee door te lopen.
Ik slik nu al 8 dagen iedere avond net voor het slapen gaan anderhalve paracetamol,anders slaap ik echt niet ! Is dat eigenlijk niet te veel ? Ibruprofen heeft nooit geholpen bij mij. Medicijnen werken heel moeizaam bij mij. Codeïne is de enige middel dat in 1 klap werkt,maar omdat de pijn zolang aanhoud durf ik dat niet te slikken,dus slik ik nu al 8 dagen anderhalve paracetamol,en zolang die pijn blijft blijf ik doorgaan met die anderhalf !
Ach sinds vanmiddag zit ik met probleem nummer 2. Gelukkig deze keer in een kies die 6 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling is gedaan,redelijk groot gat in de zijnkant van mijn rechter kies,doet dus geen pijn (wonder!),hoe dat is gebeurt geen idee,ik eet wel al meer dan een week met rechts :smt017
Dus mijn problemen worden meer en meer en straks weet ik het niet meer ! En daarvoor zorg ik al 6 jaar beter voor mijn tanden,krijg gewoon het gevoel dat ik het voor niks doe ! :-?
Er is nergens bepaald dat een tandarts een kies die nog toekomst heeft niet mag trekken, er moet wel goed over nagedacht zijn mbt alternatieven en toekomst.