Hoogte verschil tanden,

Author:
Anoniempje123456
Posted:
zo, 04/21/2013 - 16:14
Hallo,

Ik ben niet tevreden over mijn tanden dat is sinds ik een beugel heb gehad:
Bij mijn 2 voortanden zit hoogte verschil en dat merk je met dicht bijten als ik mijn tanden dat iets naar achter haal dat ze precies op elkaar staan ik erger me hier best aan maar ik wil niet weer aan de beugel.

Ik weet niet of het op de foto goed te zien is zo niet dan zeg het maar.
Voor het bijslijpen van mijn tanden ben ik heel bang dat er iets afbreekt.

Bedankt![attachment=0]21141259.jpg[/attachment]
Attach
toothje

ik zie het verschil wel maar het lijkt me zonde om je gezonde tanden bij te laten slijpen. Dan zou ik eerder voor een beugel gaan. Die zou je vast niet lang hoeven omdat je tanden wel recht staan verder. Maar eigenlijk vind ik het sowieso niet zo storend eruit zien. Dus misschien zo laten? je hebt een mooi gebit!
zo, 04/21/2013 - 18:54 Permalink
BJN

Als je dit met een beugel aanpakt dan is het niet meteen beter. Het blijft dan waarschijnlijk terug willen veranderen naar deze stand.
Alles hangt af van de vorm, het niveau van de tandvleescontour aan de rand van de tanden. Daar kun je zien wat er kan, nodig is, mogelijk is. Op een foto toont dat niet geheel.
Soms kun je dan besluiten iets te beslijpen en iets op te bouwen. Ook niet blijvend, want een randje composiet moet je tzt vernieuwen, maar sneller, stabieler en veel goedkoper dan een beugel.
zo, 04/21/2013 - 20:31 Permalink
Anoniempje123456

ik zie het verschil wel maar het lijkt me zonde om je gezonde tanden bij te laten slijpen. Dan zou ik eerder voor een beugel gaan. Die zou je vast niet lang hoeven omdat je tanden wel recht staan verder. Maar eigenlijk vind ik het sowieso niet zo storend eruit zien. Dus misschien zo laten? je hebt een mooi gebit!

Bedankt voor dat compliment!
zo, 04/21/2013 - 23:36 Permalink