Behandeling en paar vragen help:(

Author:
roowsjuh
Posted:
ma, 03/21/2011 - 21:47
Hallo Mensen,

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Ik heb vandaag een verwijsbrief gekregen om naar de narcosetandarts te gaan in alphen a/d rijn.. Geloof me is voor mij al een enorme stap! Ik ben 4 jaar niet naar de tandarts geweest zeer slechte ervaringen tegen zenuwen aanboren en doorgaan terwijl ik zei stop.

In augustus ben ik naar een nieuwe tandarts gegaan, en na 5 x verdoven lukte het niet omdat ik een gaatje heb in de kies naast mijn verstandskies.. Na een veel info op gevraagd te hebben kreeg ik van de narcose tandarts te horen dat ze alleen een verwijsbrief hoefde te hebben en meer niet! Opluchting want als ik dat eerder had geweten dan had ik er allang vanaf geweest! ( tandarts gaf aan dat ik naar het ziekenhuis moest in Den haag, maar daar stond een wachtlijst van 1 jaar om onder narcose te gaan daar stond ik dus tot afgelopen vrijdag op)

Maar goed nu het probleem en de vragen!
De kies ( dus naast mijn verstandkies die doorkomt en geen last van heb) daar is een stukje tand afgebroken vanochtend ( ook geen last het is dat ik vanmiddag opeens tijdens de lunch iets hards voelde tijdens het kauwen) dus beetje voor de duidelijkheid.. je kies is vierkant nu is er 1/4 de deel eraf..)

Mijn vraag is kan dat gevuld worden? Of word het nu een kroon omdat mijn kies een zijkant mist?

Ik zat toevallig net te kijken hoeveel alles vergoed werd en toen zag ik opeens dat er drievlaksvulling is? Tweevlaksvulling begreep ik ( 2 kiezen naast elkaar en daar tussenin het gat)
Maar houd de drievlaksvulling dan in dat dit gat gevuld kan worden??

Ik voel nu na 3 jaar sinds dat gaatje/gat erin zit pas af en toe hem.. maar dat komt omdat die verstandskies er tegen aan loopt te drukken!

kortom ik zeg hem eruit laten trekken en huppaa over.. maar volgens mij kan dat niet of wel??

Naja dit zijn mijn vragen lang verhaal maar hoop dat er iemand mij kan helpen!!!!!:(

Groetjes,