Bijna 3 maanden geleden zijn al mijn tanden getrokken vanaf dag 1 zat het gebit niet. Het doet pijn en bovendien is het te groot (ik lijk inmiddels op een paard :smt012 ).Er zijn inmiddels al 3 of 4 lagen ingelegt.De tandarts is nu van mening dat ik nu een compleet gebit krijg.Ik draag hem ook niet in want ik word ook gek van het gehemelte Mijn vraag is kan je ook een bovengebit nemen zonder gehemelte en zonder kliksysteem mijn moeder en een goede kennis hebben dat ook die plakken hem zelfs niet
Re: bovengebit zonder gehemelte
Dat gehemelte is in het begin erg vervelend, (neigingen tot kokhalzen), maar alles went, echt waar. Tenminste: als je het inhoudt, je moet het wel een kans geven.
Succes, op je vraag of een bovengebit zonder gehemelte en zonder implantaten mogelijk is, heb ik geen antwoord. Wellicht is er een deskundige die daar licht op kan laten schijnen.
Dus als je ervan uitgaat dat het niet werkt kan je het proberen, wie weet heb je het geluk.
Maar na 3 maanden is een nieuw kunstgebit aanmeten wel beter dan doormodderen met de immediaatprothese.
Zo heet dat eerste noodgebit.
En als het bovengebit lekker blijft 'hangen' aan de kaak, dan is het verhemelte minder storend dan nu.
Maar het blijft natuurlijk altijd een vreemd ding in je mond.
Bij 99% van de mensen is implanteren de enige manier om zonder verhemelteplaat een bovenprothese aan te meten die ook echt blijft zitten. Maar ik zou eerst even met plaat proberen. Is het simpelste. Kun je later nog een stap verder gaan.