Trismus? Of zijn t de hechtingen?

Author:
klarice
Posted:
zo, 05/12/2013 - 16:28
Op donderdag 2 mei zijn mn 2 linker verstandskiezen verwijderd bij de kaakchirurg, beiden moeilijke extractie met een opklap. Boven ging er zeer moeizaam uit, die bleek heel diep te liggen, en onder is gesplitst ( en flink geboord). Al met al viel het goed te doen, tot zaterdag de pijn niet te houden was. Plus een hamsterwang van heb ik jou daar. De spoedtandarts kon t niet goed onderzoeken omdat ik mn mond niet open kreeg, Maar hij heeft gevoeld, en er zat sowieso een een abces in mn wang. In overleg met de kaakchirurg begonnen met antibioca en heb deze kuur vrijdag afgerond.
Nu is het dus 10 dagen verder, maar ik krijg mn mond nogsteeds niet open, al is het iets verbeterd. De zwelling is min of meer weg. Ik heb geen pijn meer, tenzij ik op iets hards bijt (ookal kauw ik met de andere kant), en dan vooral pijn in mn bovenkaak, behoorlijk erg. Op mn kaak onder voel ik nog een bult zitten, maar deze is pijnloos.
Kunnen het de hechtingen zijn die mn mond zo beperkt doen openen? Ik krijg mn wijsvinger er tussen, maar meer ook niet.

En nu ik toch bezig ben: is het aan te raden om alsnog foto's te laten maken? De spoedtandarts wild dat graag maar kon niet. Hij had het over een eventueel achtergebleven stukje van de kies? En een blauw oog is ook niet een alledaags gevolg bij kiezen trekken, dat kwam na 3 dagen opzetten... Helaas was ik te beroerd om er verder naar te vragen, en mn eigen tandarts (assistente) wilde geen afspraak maken, was al bij de weekendtandarts geweest. 'Ja toch?! Nou dan..'
Alvast bedankt in ieder geval.
vV

Die eigen tandarts zou ik toch even aan de oren trekken, tenzij u zelf niet heel erg duidelijk over de klachten geweest bent. Het kan van alles zijn, en klachten moeten serieus bekeken worden, zeker als een spoedtandarts in feite behalve symptoombestrijding niet echt iets heeft kunnen doen...
zo, 05/12/2013 - 17:49 Permalink
klarice

Ik heb nogmaals een vraag, maar eerst even een terugkoppeling naar aanleiding van het bezoek aan de kaakchirurg. Alles zag er netjes uit, en de hechtingen zijn er uit gehaald. Het probleem dat ik mn mond niet goed open krijg is helaas niet opgelost, al krijg ik ondertussen mn wijsvinger alweer tussen mn tanden. Dit zou te wijten zijn aan een hematoom in de kauwspier. Beleid is 4 tot 6 weken afwachten.

Ik hoop dat ik via deze weg nog een vraag kan stellen. Natuurlijk zag ik het pas ná mn bezoek aan de kaakchirurg. De achterste kies onder (zit dus direct naast de verwijderde verstandskies) lijkt wel van stand te zijn veranderd, namelijk naar binnen toe 'gekanteld'. Het kauwvlak loopt niet meer in de pas met de overige kiezen, wat het voorheen zeker wel deed. Is dit oké, in de zin van: kan gebeuren? Ik zou het graag horen. Alvast weer hartelijk dank.
vr, 05/17/2013 - 15:28 Permalink