Kies trekken of wortelkanaalbehandeling

Author:
Tommie41
Posted:
za, 05/18/2013 - 19:24
Ik heb een steeds pijnlijker wordende kies rechtsonder precies voor mijn verstandskies.
Op een foto is nog geen ontsteking te zien maar de tandarts stelt nu vanwege aanhoudende extreme pijn toch een wortelkanaalbehandeling voor.
Heeft iemand advies of ik dit moet doen of dat ik beter de kies kan laten trekken?
Complicaties trekken lijken mij niet meer dan bij de wortelkanaalbehandeling. Ook heb ik deze kies volgens mij niet nodig voor het kauwen? Of zie ik dit verkeerd? :smt017
zel'dovich

Volgens mij is dit typisch iets om met de tandarts te bespreken. Die kan voor en nadelen schetsen van behandelopties en kent jouw situatie in de mond. In het algemeen heeft een wortelkanaalbehandeling een redellijke prognose. Een gat heeft wel degelijk een aantal nadelen op de langere duur. Kauwen is het probleem niet, althans in het begin. De kies er tegenover kan bijvoorbeeld gaan uitgroeien omdat ie geen tegendruk meer ondervindt waardoor die ook getrokken moet worden omdat ie soms onverwacht tegen de andere kiezen komt bij het kauwen. Heel irritant. Heb ik zelf meegemaakt. Ik weet niet of dit altijd optreedt.
za, 05/18/2013 - 22:59 Permalink