ontstoken tandvlees na griep

Author:
natasja1984
Posted:
za, 05/18/2013 - 14:34
Nadat ik goed de griep heb gehad afgelopen week zijn bijna alle symptomen verdwenen, behalve de tandvleesontsteking... tandvlees speelt altijd een beetje op als de weerstand omlaag gaat/stress omhoog schiet, hou daarom gebit goed schoon. Ben 6 maand geleden nog naar de tandarts geweest, alles netjes schoongemaakt, niks aan de hand. Omdat ik in het buitenland woon ga ik 1 keer per jaar, als ik op vakantie kom in nederland, bij mijn eigen tandarts. Heb nu echter al 4 dagen last van ontsteking, is begonnen met jeuk, vervolgens van rechtsboven naar rechtsbeneden, naar linksbeneden gegaan. Boven knapt op, beneden niet zo. Heb drukpijn gehad, dat trekt inmiddels weg. Slik paracetamol en spoel met eludril (corsodyl is hier niet te krijgen), maar het schiet niet echt op. Ben een beetje flauw van de pijn en hou niet zo van medicatie. Verder aarzel ik om hier naar de tandarts te gaan, beetje witte jassenangst en weet dat de lokale artsen geen correcte apparatuur hebben (geen foto apparatuur). Het lijkt wel een infectie/bacterie die de hele mond door stuitert, als het ergens afzakt steekt het op een andere plek de kop weer op. Wat te doen? Afwachten? Doorspoelen? Met rust laten? Toch naar tandarts? Vitamines? Andere medicatie?
natasja1984

Hoi daantje, bedankt voor je reactie. Ik was niet echt neusverkouden, meer zere keel, spierpijn, stem kwijt etc. Had het vorig jaar ook, 1 keer griep gehad en fikse ontsteking rechts boven. Probleem nu alleen is dat ik het idee heb dat de ontsteking niet afzakt, en dat het gewoon op een andere plek in mijn mond terugkomt als het ergens wel afzakt. Loop er nu 4 dagen mee, normaalgesproken is het sneller weg... misschien toch te ongeduldig?
za, 05/18/2013 - 17:13 Permalink
natasja1984

Vervolg.... gaat een stuk beter nu, ontsteking nog aan 1 onderkant, nog een beetje gezwollen, maar geen pijn meer. Nog wel een vraag : ik weet dat het schoonmaken van tanden en kiezen hier nog met een haak gebeurt, terwijl dit in nederland met een machine gedaan wordt (de laatste keer bij mij in ieder geval). Kan dat gekrab kwaad?
ma, 05/20/2013 - 15:23 Permalink
vV

In nl ook heel vaak gewoon met de hand, of zowel ultrasoon als met de hand. Beiden goede methoden, ook niets ouderwets aan tandsteenverwijderen met de hand.
Persoonlijk gebruik ik ultrasoon alleen bij de grote brokkken, het fijne werk doe ik het liefst met de hand want dan voel ik wat ik doe.
En dat gekrab kan geen kwaad,msterker nog met ultrasoon heb je als je botbte werk zou gaan meer risico op schade dan met de hand.
ma, 05/20/2013 - 16:08 Permalink