Slotjes plaatsen, nieuwe methode?

Author:
Saaams
Posted:
wo, 05/22/2013 - 13:04
Vandaag heb ik aan de onderkant mijn slotjesbeugel gekregen. Boven komt na een week. Ik weet altijd dat slotjes per stuk op de tand werden geplakt. Maar bij mij zaten deze in een soort siliconenvormpje voor beide kanten 1 (gevormd vanuit mijn tand, van die afdrukken ect.) en dit werd op mijn tand geplakt. De slotjes lieten ervan los en plakte op mijn tanden door de warmte.

Is dit een nieuwe methode? Ik was hierdoor vlot klaar. Lijkt me beter dan alle slotjes per stuk.
BJN

Niets nieuws. Wordt gebruikt om gemakkelijker de behandeling te laten doen door minder geschoolde hulpkrachten. Niets mis mee hoor. Beter dat het zo gaat dan dat iemand gaat leren plakken op jouw tanden. De beugel wordt voorbereid in een techniekstadium. De kosten zijn daardoor wel hoger.
Plakken door een goed bederven professional is nog nauwkeuriger en sneller. Helaas wordt dat niet in het tariefsysteem gehonoreerd, dus wijken sommige praktijken uit naar deze systemen.

Kun je ons laten weten wat je dan betaald onder techniekkosten? #leukomteweten
wo, 05/22/2013 - 15:58 Permalink
Saaams

Bedankt voor je reactie. Al een stuk wijzer nu. Snapte het al niet zo goed. Vind dit veel handiger dan slotje voor slotje. Nu was je lekker vlot klaar.

Ik zal z.s.m. even kijken wat de kosten ervan zijn.

Ik heb wel speciale spoeling en tandpasta meegekregen. Maar ik vraag me af welke mondspoeling ik nog meer mag gebruiken? (Ontstoken tandvlees)
wo, 05/22/2013 - 18:36 Permalink