implantaat : 3 maal scheepsrecht, toch?

Author:
my-dan
Posted:
vr, 03/15/2013 - 12:47
Na een wortelkanaalbehandeling heb ik een kies moeten laten trekken. Gezien mijn leeftijd (toen 25) en verder goede conditie van mijn gebit heb ik gekozen voor een implantaat; deze zou nl de rest van mijn leven meegaan.
Ik heb me ruim een jaar georiënteerd en heb uiteindelijk een tandheelkundig centrum gekozen, dat goed aangeschreven stond.

De eerste behandeling ging op zich goed. Maar binnen een half jaar de kroon geplaatst was, kwam deze steeds losser te zitten. Het gebied rond die implantaat raakte daarna ook ontstoken. het gebied werd rooder en zwelde op, maar er was geen sprake van bloeding.

Ik ging terug naar de implantoloog, waar ik behandeld was. In de veronderstelling dat de kroon niet goed bevestigd was, trok hij aan de kroon waarna kroon en implantaat in zijn geheel eruit kwamen. Een groot verrassing voor ons beide, en heel pijnlijk voor mij aangezien ik geen verdoving gekregen had. ik krijg toen verdoving waarna de gat schoongemaakt en dicht gehecht werd.

De implantoog wees toen op het succespercentage van 95% en dat ik helaas tot de 5% behoorde waar het wel eens mis kan gaan. Conclusie pech dus.

De tweede behandeling viel binnen de garantie en na een paar maanden ben ik opnieuw begonnen. Maar helaas heeft ook deze het niet gered. Er kwam weer beweging, gevolgd door een ontsteking. Na bijna 10 maanden kon ook deze implantaat zonder veel moeite verwijderd worden.

Ik sta nu voor de keuze om voor een derde maal een implantaat te laten plaatsen. Er is daarbij nog niet gesproken over garantie, de financiën, en dergelijke. Ik weet niet of ik mijn geld terug kan krijgen als ik naar een andere kliniek zou gaan.
De problemen ontstaan pas na plaatsing van de kroon. In het voortraject zijn er geen problemen met de genezing.

Ik rook niet, ik heb verder een goed gebit. ik heb geen diabetes of andere auto immuunziekte. Als kind heb ik last gehad van hooikoort en exceem. verder heb ik geen andere allergieën.
ik heb wel het gevoel dat de zenuw onder de kies niet volledig verdwenen is; ik moet altijd om extra verdoving vragen.

ik weet niet wat ik nu moet doen en ik hoop dat jullie me daarbij zouden kunnen helpen. Moet ik voor een derde keer de behandeling ondergaan met de kans dat dit me wel veel geld zou kunnen kosten.
Ik vroeg me of of er meer mensen zijn die tot die 5% behoren of dezelfde ervaring gehad hebben.

mvg
Mydan
p_vervoort

Hi, Is het geen optie om een brug te maken over de 2 naastliggende tanden .....???
Lijkt mij een risico als het al 2x misging
Ik heb ook een implantaat gehad wat verwijderd is.
Er zat maar 5 mm ruimte tussen de tanden,, en implantaat was 3.6 mm
Geen ruimte voor botgroei bleek achteraf.
6 maanden na plaatsing verwijderd, ging er makkelijk uit.
Blunder, had implantoloog moeten zien vlg. mij

Peter
wo, 05/22/2013 - 20:38 Permalink