Goedemiddag, Ik heb nu al een kleine week last van pijn rechts boven op mijn tandvlees. (tussen de wang en de bovenste rand van het tandvlees) Het begon met een klein pijnlijk plekje.
Nu is die plek zo groot dat hij vanaf de achterste kies tot boven de eerste hoektand komt.
de plek is zeer pijnlijk, branderig en scheurt op sommige plaatsen. Nu komt er ook een witte laag op die pijnlijke plekken te zitten.
Natuurlijk ben ik al naar de tandarts gegaan en hij dacht aan een wondje door iets scherps of uitschieten met tandenborstel. Hij schreef "Corsodyl" voor . Daar spoel ik nu al 3 dagen mee. Maar de plek doet nog evenveel pijn (en nu ook mijn tong trouwens)
Het lijkt nog niet beter te gaan. Heeft iemand tips voor mij? En hoelang kan het duren voor tandvlees weer hersteld?
(de pijnlijke plekken zitten niet bij de randen van mijn tanden/kiezen maar echt tussen de bovenste rand van de mond.
ik flos,poets en spoel 3 x daags.
Waar ik gisteren over nadacht is dat ik van tandpasta ben gewisseld net voordat ik klachten kreeg. Ik gebruik nu colgate max white. Om de tanden wat te "bleken". Misschien dat het tandvlees zo geirriteerd raakt? Zucht de pijn stuurt me de muren op.
Alvast vriendelijk bedankt
Nu is die plek zo groot dat hij vanaf de achterste kies tot boven de eerste hoektand komt.
de plek is zeer pijnlijk, branderig en scheurt op sommige plaatsen. Nu komt er ook een witte laag op die pijnlijke plekken te zitten.
Natuurlijk ben ik al naar de tandarts gegaan en hij dacht aan een wondje door iets scherps of uitschieten met tandenborstel. Hij schreef "Corsodyl" voor . Daar spoel ik nu al 3 dagen mee. Maar de plek doet nog evenveel pijn (en nu ook mijn tong trouwens)
Het lijkt nog niet beter te gaan. Heeft iemand tips voor mij? En hoelang kan het duren voor tandvlees weer hersteld?
(de pijnlijke plekken zitten niet bij de randen van mijn tanden/kiezen maar echt tussen de bovenste rand van de mond.
ik flos,poets en spoel 3 x daags.
Waar ik gisteren over nadacht is dat ik van tandpasta ben gewisseld net voordat ik klachten kreeg. Ik gebruik nu colgate max white. Om de tanden wat te "bleken". Misschien dat het tandvlees zo geirriteerd raakt? Zucht de pijn stuurt me de muren op.
Alvast vriendelijk bedankt
Re: pijn, scheuren, brandering hoekje tandvlees
Ook de corsodyl zou ik niet gebruiken omdat de alcohol die erin zit kan irriteren. Liever spoelen met perio-aid (zelfde werkend bestanddeel maar zonder alcohol) en met zoutwater.
Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Heeft het slechte gevolgen als ik per direct met de Corsodyl stop? Ik zal zsm de perio-aid in huis halen, en vandaag dan enkele keren spoelen met zoutwater. Ik heb nog nooit tandvleesproblemen gehad. Dat het dan zo plots begon deed me wel schrikken. Het enige wat ik anders heb gedaan is wisselen van tandpasta. Ik moet wel zeggen dat na 7 dagen mijn tanden wel aanzienlijk witter zijn geworden. Maar mag zeker niet ten koste gaan van de gezondheid in mijn mond :smt009
Nog 1 vraag, kan ik de "witte laag" die op de pijnlijke plekken is komen te zitten, er beter afpoetsen of niet? :smt001
Ik poets zoiezo mijn tandvlees, enkel heel zachtjes. Dat witte laagje blijft er dan wel gewoon opzitten....
Hartelijk dank
Nogmaals dank voor uw snelle reactie :D
mvg