Mijn dochter van 10 heeft vrijwel elke dag knaloranje aanslag op haar voortanden. Ze snoept niet veel, drinkt geen cola, koffie of thee, en poetst uiteraard haar tanden. Ik vroeg het aan haar tandarts (van de Jeugdtandzorg), maar dat was net op een moment dat ze het niet had en die kon er dus ook niet zoveel over zeggen. Nu heb ik een foto gemaakt, misschien dat jullie het weten?
Mijn gok is dat het tandplak is, maar waar komt die zo snel (en zo dik!) vandaan en waarom is het zo knaloranje? Het valt erg op en dat vindt ze heel vervelend.
Alvast dank voor jullie meedenken!
Joyce
Mijn gok is dat het tandplak is, maar waar komt die zo snel (en zo dik!) vandaan en waarom is het zo knaloranje? Het valt erg op en dat vindt ze heel vervelend.
Alvast dank voor jullie meedenken!
Joyce
Re: Oranje aanslag?
Zie ook de volgende topics:
Klik en klik.
'Chromogene bacteriën: (bruin)zwarte, groene, oranje verkleuringen'.
Het lijkt inderdaad lastig te bestrijden.
Vervelend probleem.
Misschien regelen dat ze wat vaker dan gemiddeld even langs kan bij de mondhygiëniste, om het weg te laten halen? (Ik roep maar iets hoor.)
Ik zelf heb hier ook een half jaar last van gehad dit was sinds ik terug kwam van een tandarts bezoek mogelijk kwam het door de oranje fluor die ik na de controle kreeg.
Ik ben zelf 15 jaar en schaamde me voor de oranje aanslag.
Met poesten ging het er wel af maar het kwam altijd weer terug.
Toen ik terug ging naar de tandarts heeft hij ze gepolijst en nu is het al zo'n maand weggebleven.
Hopelijk gaat het bij u dochter ook snel weg!
Groetjes