Wat moet ik doen??
Vandaag bij de tandarts geweest na ongeveer een week kiespijn te hebben. Blijkt dat er onder mijn achterste kies een ontsteking zit. De kies zit ook een beetje los. Er is in die kies al eens een wortelkanaal behandeling geweest. Mijn tandarts adviseerde me om de kies te trekken. De kaakchirurg zou er ook niet veel mee kunnen.. volgens hem. Dan zou ik er naar een tijd toch weer last van krijgen. En alhoewel ik echt bang ben voor tandarts en gefrut in mijn mond, lijkt me dit toch ook een kort door de bocht oplossing.
Ik heb voor morgenmiddag een afspraak met de tandarts, maar twijfel ontzettend wat wijsheid is in deze.
Graag, graag jullie idee/ervaring en/of advies
groetjes
Vandaag bij de tandarts geweest na ongeveer een week kiespijn te hebben. Blijkt dat er onder mijn achterste kies een ontsteking zit. De kies zit ook een beetje los. Er is in die kies al eens een wortelkanaal behandeling geweest. Mijn tandarts adviseerde me om de kies te trekken. De kaakchirurg zou er ook niet veel mee kunnen.. volgens hem. Dan zou ik er naar een tijd toch weer last van krijgen. En alhoewel ik echt bang ben voor tandarts en gefrut in mijn mond, lijkt me dit toch ook een kort door de bocht oplossing.
Ik heb voor morgenmiddag een afspraak met de tandarts, maar twijfel ontzettend wat wijsheid is in deze.
Graag, graag jullie idee/ervaring en/of advies
groetjes
Re: kies trekken of wortelpuntbehandeling
Een wortelpuntbehandeling kan een goede zijn als het element verder een goede prognose heeft. Bedenk wel dat er dus al het nodige aan de tand gerotzooid is. De tand staat al wat los geef je aan. Met inachtneming van de eerste zin klinkt het wel alsof het een beetje klaar is met die kies.
Je zou alsnog een verwijzing kunnen vragen naar de kaakchirurg. Die kan dan zelf uitmaken of hij er nog heil in ziet die apexresectie uit te voeren. Mocht dat niet kunnen, dan ben je bij hem ook aan het juiste adres voor verwijdering en zit je toch al in de stoel.
Niemand houdt van gerotzooi in z'n mond. Ik wil je angst en tegenzin niet bagatelliseren, maar iemand die een wortelkanaalbehandeling e.d. heeft uitgezeten moet dit ook wel aankunnen.
Re: kies trekken of wortelpuntbehandeling