Hoe lang mag een melktand los zitten

Author:
angela75
Posted:
ma, 07/01/2013 - 13:15
Goedendag

Mijn dochter van 6,5 heeft onder een voortandje los er zat een klein beetje beweging in toen wij zagen dat de nieuwe tand er achter groeide.
Ik zei al gelijk dan moet je proberen te wiebelen zodat hij losser komt en gaat wisselen.
Kort erna mis hapte zij zich waardoor der boventanden haar onder tandje echt los tikte.
Je zag onderhuids een beetje bloed zitten dus denk ik dat de wortel een beetje gescheurd is of zo.
nu 2 weken later lijkt het erop dat de tand weer iets vaster is gaan zitten nog wel wiebelend.
Wat is nu verstandig nog afwachten tot het zelf eruit valt of laten trekken?
BJN

In principe kan het helemaal geen kwaad en lijkt het op de gewone gang van zaken tijdens de wisseling. Een paar weekjes wachten kan prima!
Alleen omdat de vakantie er aan komt is het misschien handig even te laten zien aan je tandarts (?). Want dan gaan jullie geruster aan de vakantie beginnen..
ma, 07/01/2013 - 18:46 Permalink
angela75

Bedankt voor je info.
Normaal ben ik ook zo van we wachten wel af maar ja gezien de nieuwe tand er al is en de losse tand eerst plat kon leggen en nu alleen nog maar een beetje kunnen wiebelen kreeg ik toch mijn vraagtekens.
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt ben benieuwd wat de tandarts er van vind.
ma, 07/01/2013 - 20:48 Permalink