fluoridebehandeling voor achttienjarigen

Author:
patient1000
Posted:
ma, 07/01/2013 - 14:09
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag. kortgeleden ging ik langs de tandarts voor controle. Er was gelukkig niets aan de hand met mijn gebit, dus gewoon gezond. Na afloop kreeg ik ook een fluoridebehandeling. Nu heb ik een rekening van de tandarts thuis gekregen, waarop staat dat alles vergoed wordt, behalve de fluoridebehandeling. Het gaat om een bedrag van € 21,60. Aangezien ik al achttienjarig, vraag ik me af of het wel zin heeft zo'n behandeling. Ik kon me namelijk herinneren dat ik bij mijn vorige tandarts al vanaf mijn zestiende geen fluoridebehandeling meer kreeg. Toen waren mijn tanden ook hetzelfde. Dus denkt u dat het voor mij een toegevoegde waarde heeft? Alvast bedankt voor de hulp.
Grappa

Ik heb hier geen goed gevoel bij. Er is geen behandelovereenkomst tot stand gekomen, aan het toestemmingsvereiste is niet voldaan. Zoals tandarts VV al schrijft eerst even met de tandarts praten, misschien is er een goede reden voor geweest. Dan nog heeft zij/hij wel wat uit te leggen. Als u er niet uitkomt dan niet betalen, de tandarts daarvan op de hoogte stellen en als men u blijft lastig vallen klacht indien bij hun klachtencommissie of uw zorgverzekeraar om hulp vragen.

Succes.
zo, 07/07/2013 - 20:27 Permalink