Ik ben een vrouw van 28.
Weinig problemen gehad met mn gebit, af en toe een gaatje, meer niet.
2 jaar geleden overgestapt naar een andere tandarts ivm dat mijn zoon niet meer naar onze toenmalige tandarts wilde (kind met beperkingen)
Nieuwe tandarts gezocht en gevonden! In 1 jaar 2 controle momenten gehad! Volgens tandarts alles goed. 3 weken na het laatste controle consult zijn de problemen begonnen, met pijnklachten naar tandarts gegaan, kon niet direct problemen vinden, dus foto's gemaakt, 8 gaatjes (?!?)
Begonnen aan de herstelwerkzaamheden! Na het maken van gaatjes elke keer pijnklachten, soms 2 a 3 keer per week bij tandarts, gaf elke keer aan niets te kunnen vinden, maakte kiezen/tanden weer open, soort noodvulling met kruidnagel goedje en kijken hoe het weer zou gaan. Uiteindelijm zo ver gekregen dat pijn acceptabel bleef, dus is nooit over geweest! Afgelopen februari, van het een op het andere moment enorme ondraaglijke pijn, zodanig dat je met je hoofd tegen de muur zou willen slaan. Naar spoedtandarts gegaan! 2 kiezen geheel ontstoken aldus tandarts. 2 anti-biotica kuren tegelijk gekregen en wortelkanaalbehandelingen. Na een week weer terug, ontsteking was niet geheel weg, dus nog extra antibiotica in kiezen zelf en noodvulling en weer naar huis, na een paar dagen weer terug, en wortelkanaalbehandelingen en definitief behandeling afgemaakt en kies gesloten.
Gelijk na deze behandelingen pijn tussen 1 van de gemaakte kiezen en een andere kies, met name met flossen, poetsen en zoet e.d. En tot op heden nog steeds hier pijn.
Na laatste wortelkanaalbehandeling, na 1,5 dag, een enorme verdikking onder mn kin, naar tandarts gegaan, weer 2 antibiotica kuren! Na een week probleem aan de kin over!
Wederom naar tandarts benoemd dat ik zeurende (wel dragelijk) pijn blijf houden, kan de problemen niet vinden!
Ontmoedigd door het niet geholpen kunnen worden met mn pijnen, dit gelaten en zo nodig pijnstilling genomen!
2 weken geleden breekt er gedeelte van mn kies af, naar tandarts toe, tandarts kijkt naar gebroken kies en geeft aan dat wortelkanaalbehandeling nodig is. Dus afspraak hiervoor gemaakt en behandelinv laten uitvoeren. Ook ontdekte tandarts gaatje in achterste kies, deze gelijk gevuld. En nu week week na deze behandelingen pijn, pijn en nog eens pijn!
Waar het gaatje is gevuld doet zeer, waar wortelkanaalbehandeling heeft plaatsgevonden is mega pijnlijk! Echt van die zenuwpijn!
Aan de andere kant van mn gebit regelmatige opzwelling van tandvlees en enorme pijn na het eten van voedsel!
Ondertussen 1000 euro dit jaar armer, maar niet van de pijnen en ellende af! Ik flos, ik poets, ik mondspoel! Ik weet het ect niet meer!!!!
Wat moet ik
Weinig problemen gehad met mn gebit, af en toe een gaatje, meer niet.
2 jaar geleden overgestapt naar een andere tandarts ivm dat mijn zoon niet meer naar onze toenmalige tandarts wilde (kind met beperkingen)
Nieuwe tandarts gezocht en gevonden! In 1 jaar 2 controle momenten gehad! Volgens tandarts alles goed. 3 weken na het laatste controle consult zijn de problemen begonnen, met pijnklachten naar tandarts gegaan, kon niet direct problemen vinden, dus foto's gemaakt, 8 gaatjes (?!?)
Begonnen aan de herstelwerkzaamheden! Na het maken van gaatjes elke keer pijnklachten, soms 2 a 3 keer per week bij tandarts, gaf elke keer aan niets te kunnen vinden, maakte kiezen/tanden weer open, soort noodvulling met kruidnagel goedje en kijken hoe het weer zou gaan. Uiteindelijm zo ver gekregen dat pijn acceptabel bleef, dus is nooit over geweest! Afgelopen februari, van het een op het andere moment enorme ondraaglijke pijn, zodanig dat je met je hoofd tegen de muur zou willen slaan. Naar spoedtandarts gegaan! 2 kiezen geheel ontstoken aldus tandarts. 2 anti-biotica kuren tegelijk gekregen en wortelkanaalbehandelingen. Na een week weer terug, ontsteking was niet geheel weg, dus nog extra antibiotica in kiezen zelf en noodvulling en weer naar huis, na een paar dagen weer terug, en wortelkanaalbehandelingen en definitief behandeling afgemaakt en kies gesloten.
Gelijk na deze behandelingen pijn tussen 1 van de gemaakte kiezen en een andere kies, met name met flossen, poetsen en zoet e.d. En tot op heden nog steeds hier pijn.
Na laatste wortelkanaalbehandeling, na 1,5 dag, een enorme verdikking onder mn kin, naar tandarts gegaan, weer 2 antibiotica kuren! Na een week probleem aan de kin over!
Wederom naar tandarts benoemd dat ik zeurende (wel dragelijk) pijn blijf houden, kan de problemen niet vinden!
Ontmoedigd door het niet geholpen kunnen worden met mn pijnen, dit gelaten en zo nodig pijnstilling genomen!
2 weken geleden breekt er gedeelte van mn kies af, naar tandarts toe, tandarts kijkt naar gebroken kies en geeft aan dat wortelkanaalbehandeling nodig is. Dus afspraak hiervoor gemaakt en behandelinv laten uitvoeren. Ook ontdekte tandarts gaatje in achterste kies, deze gelijk gevuld. En nu week week na deze behandelingen pijn, pijn en nog eens pijn!
Waar het gaatje is gevuld doet zeer, waar wortelkanaalbehandeling heeft plaatsgevonden is mega pijnlijk! Echt van die zenuwpijn!
Aan de andere kant van mn gebit regelmatige opzwelling van tandvlees en enorme pijn na het eten van voedsel!
Ondertussen 1000 euro dit jaar armer, maar niet van de pijnen en ellende af! Ik flos, ik poets, ik mondspoel! Ik weet het ect niet meer!!!!
Wat moet ik
Re: wie kan mij helpen na 1,5 jaar pijn en ellende??
En mn laatste vraag, nu ik deze pijnen heb, gaat het ook uitstralen naar mn kaak en nek, is dat normaal? Ij durf eigenlijk niet terug naar mn tandarts omdat hij vorige week aangegeven had, dat als pijnklachten niet afnemen, en hij aangeeft oorzaak niet te weten, weer met metrodinazol en amoxicycline/clavulaanzuur
Gebruik de zoekfunctie eens.
Het lijkt erop dat dit gemist is, ook door de fysio die seer waarschijnlijk een stukje aanvullende opleiding mist als orofaciaal fysio om het wel te herkennen. Endo mislukken dan niet, want dat is de oorzaak helemaal niet. Als het zo is zijn vrees ik enkele behandelingen voor niets geweest want kansloos want niets te maken met de klachten. De antibiotica zal ook niets doen want de oorzaak van de pijn is dan overbelasting.
Wat ik me nu afvroeg! Hoe kan er gediagnostiseerd worden of uw vermoeden van knarsen klopt? En als knarsen gediagnostiseerd wordt verklaart dit dan mijn gehele scala aan klachten? Bij mij is nog niet heel lang geleden diagnose AD(H)D gesteld, waarvoor gestart met medicatie. Als ik nu terugdenk, zijn eigenlijk vanaf toen de gebitsproblemen ontstaan, zou hier nog een verband mee zijn?
Hoe kom ik aan een tandarts die mij goed kan helpen, de tandarts waar ik nu bij loop is namelijk al de tweede tandarts sinds mijn gebitsproblemen, en ondertussen dit jaar €1000 armer! Ik heb echt wel geld over voor een goede gebitsbehandeling, als het probleem ook maar goed opgelost wordt!! Wat is overigens de behandeling voor tanden knarsen?
Ik waardeer het overigens zeer dat u mij terug antwoord, het is voor mij een geschenk uit de hemel!!
Ik zou beginnen met een verwijzing naar een goede orofaciaal fysio, of wellicht gewoon een CBT of tandarts/gnatholoog. De eigen tandarts heeft daar overduidelijk te weinig kennis van wat ik op zich al een slechte zaak vind.
Daarnaast is hij te eigenwijs om op een moment dat zijn kennis tekort schiet door te sturen, dus blijkbaar herkent hij niet eens waar de grens voor hem ligt.
De ADHD medicatie zou als trigger gefungeerd kunnen hebben. Moet eigenlijk wel na te gaan zijn.
Doe mij eens per pb waar je woont, misschien ken ik daar in de buurt mensen.
Ritalin kan knarsen veroorzaken bij mensen die het medicijn slikken terwijl ze geen adhd hebben omdat het dan oppeppend werkt. Zelfde zie je bij xtc e.d. Zo kan iemand met pdd-nos een diagnose adhd hebben gekregen en Ritalin voorgeschreven hebben gekregen ( 2 keer binnen kennissenkring meegemaakt). Dat ging natuurlijk mis... Aangezien jij er rustig van wordt, lijkt mij dat niet het geval. Maar ik ben natuurlijk geen psych...!