Kies Gisteren getrokken hoe schoonmaken bang voor alveolitis

Author:
Danioontje
Posted:
vr, 07/26/2013 - 08:35
Hoi, ik heb maar even een account aangemaakt op dit forum, omdat ik nogal bang ben voor een mogelijke alveolitis. Kies is getrokken vanwege een hevige ontsteking en de kies was ook al heel erg kapot daarom niet gekozen voor wkb. Het enige wat de invallende tandarts heeft gezegd is dat ik niet mocht spugen en niet spoelen. Maar wat nu als er eten in dat gapende gat valt. Is namelijk de kies 36 dus komt snel eten in.
Ik heb gisteren alleen vloeibaar gegeten omdat ik mijn mond amper open kon doen. Mag ik nu wel voorzichtig proberen te spoelen met water en dan uitspugen? Ik wil namelijk niet de bloedklonter wegspoelen want die schijnt erg belangrijk te zijn voor het voorkomen van alveolitis. Of is dat niet meer mogelijk als de kies al gisterenochtend (25 juli) is getrokken
En nog een vraag mocht je alveolitis krijgen hoeveel dag(en) krijg je dat dan na de extractie. Heb al ontzettend veel pijn gehad met die ontsteking en wil dus niet nog meer problemen. En hoe ziet alveolitis eruit? Ik heb namelijk behalve dat ik niet mocht spugen geen enkele info van de tandarts gehad en ik was te ver van het padje af om info te vragen :)

alvast bedankt, misschien een beetje overbezorgd maar ben als de dood voor de tandarts en vind het al heel wat dat ik die kies heb durven trekken wat echt een hel was want ze kreeg hem niet verdoofd, dus weer een trauma rijker.

Ook heb ik nog een vraag over het mogelijk schuiven van de kiezen door het gat. Mijn gebit is klein en ben 19 jaar, mijn verstandskies aan die kant lijkt recht en gezond te zijn (op foto's) is het mogelijk dat dit gaat schuiven. En zo niet is dan een beugel een goede optie (heb behoorlijk sheve tanden, alleen een beugel nooit gedurfd vanwege angst en onderhoud)
Danioontje

Ik heb de spoedtandarts gebeld hij vertelde mij dat dit waarschijnlijk een ontsteking is en dat daar niet veel aan te doen is. Behalve de wond schoonspoelen. Maar dat kan ik beter gewoon maandag doen. Pijn gaat overdag wel maar is s nachts behoorlijk aanwezig en slapen gaat dus moeizaam. Heb wel pijnstillers omdat ik niet tegen ibuprofen kan heb ik diclofenac (deze heb ik namelijk voor een reumatische aandoening)
In ieder geval bedankt voor de adviezen.
zo, 07/28/2013 - 17:30 Permalink
Danioontje

Ik had hem gevraagd of het nog een dag kan wachten en hij zei ja dus hij zei ook dat spoelen het waarschijnlijk ook niet oplost, omdat ik al met lauw zout water spoel dus het was meer zo van wil je dat ik het schoonspoel? Ik kijk het nog even aan de diclofenac lijkt hier echt heel goed te werken en de wond ziet er behalve het witte laagje helemaal schoon uit en is ook al een heel eind dicht. Dus als de pijn dragelijk is wacht ik nog even. En daar was de spoedtandarts het mee eens.
zo, 07/28/2013 - 23:23 Permalink