tijdelijk teruggeplaatste tand laat weer los

Author:
ColetteB
Posted:
vr, 08/02/2013 - 07:57
Twee weken geleden is mijn voortand getrokken omdat ik een chronische ontsteking had. Dit gebeurde niet door mijn eigen tandarts, die was op vakantie. De tandarts heeft mijn voortand gebruikt als tijdelijke oplossing door hem weer terug te zetten en vast te zetten met een kabeltje en een soort lijm. Natuurlijk kan ik niet alles doen met die tand en ik ben ook heel voorzichtig geweest met eten. Toch is de tand losgekomen en na 10 dagen ben ik teruggegaan naar mijn eigen tandarts om de tand weer vast te laten maken. De tand is nogmaals teruggezet maar is er nog dezelfde dag gewoon weer uitgevallen. Kan ik vragen om een derde poging of moet er iets anders gebeuren? Ik durf bijna de deur niet uit met zo'n gapend gat in mijn gebit.
vV

Nog een keer heeft weinig zin denk ik tenzij de oorzaak te achterhalen is en aan te pakken.
Ik heb het ook wel eens bij de hand, de ene gaat goed en zit zo 5 jaar, een ander blijf je soms mee rommelen. Toch iets met belasting, of neiging tot knaresen of klemmen wellicht, versvhil in bewegelijkheid van de tanden waar ie vastzit. Lastig probleem. Alternatief hangtbaf van wat de planning is om definitief op te vullen, daarvoor verwijs ik toch naar eigen tandarts.
vr, 08/02/2013 - 08:52 Permalink