4 dagen geleden is mijn brug bestaande uit 2 kronen naast elkaar met daarachter een los element bij het eten van een zacht dropje totaal afgebroken. Zonder pijn, had ik hem ineens in mijn mond.
De 2 kiezen waar hij op gemonteerd was zijn bij het tandvlees afgebroken.
De brug is in 2009 geplaatst. 1 kies heeft nog zenuwen, de andere had al een zenuwbehandeling gehad.
Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij mijn tandarts.
Heeft iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? Kan ik een vergoeding van de tandarts verwachten?
Op zijn advies heb ik nml ook mijn tandartsverzekering dit jaar geminimaliseerd, omdat er volgens hem geen kosten te verwachten waren. mijn halve gebit bestaat uit kronen en nog 1 brug. Hij vertelde dat de behandelingen alleen uit schoonmaken en onderhouden zou bestaan.
Waar kan ik mij vrijdag op voorbereiden?
De 2 kiezen waar hij op gemonteerd was zijn bij het tandvlees afgebroken.
De brug is in 2009 geplaatst. 1 kies heeft nog zenuwen, de andere had al een zenuwbehandeling gehad.
Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij mijn tandarts.
Heeft iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? Kan ik een vergoeding van de tandarts verwachten?
Op zijn advies heb ik nml ook mijn tandartsverzekering dit jaar geminimaliseerd, omdat er volgens hem geen kosten te verwachten waren. mijn halve gebit bestaat uit kronen en nog 1 brug. Hij vertelde dat de behandelingen alleen uit schoonmaken en onderhouden zou bestaan.
Waar kan ik mij vrijdag op voorbereiden?
Re: totaal afgebroken brug
Vaak zijn verzekeringen overbodig maar dat is een ander verhaal.
En wat u zelf met uw verzekering gedaan heeft staat los van dit gebeuren.
Wel kan een inschatting gemaakt worden over te verwachten kosten. Maar kronen hebben niet het eeuwige leven. zullen dus een keer vervangen moeten worden of problemen opgelost.
Verder is er zonder meer info o.a. foto's niets over te zeggen. Een vrij eindigende brug heeft meestal wel een slechtere prognose dan een met tussen de pijlers gelegen dummy , ivm belasting.
er zijn ook nog diverse randfactoren die een rol kunnen spelen bv knarsen.
voor vrijdag: ik zou gewoon met ""open mind"" erheen gaan, eens kijken wat er wel en niet kan en waar de tandarts uit zichzelf mee komt, eea ook weer afhankelijk van wat de oorzaak nu is.