Goedemiddag,
Even een vraag over mijn tandartsrekening waar ik nogal van geschrokken ben. Ik heb een nieuwe kroon geplaatst gekregen en tussen de bedrijven door een wortelkanaalbehandeling aan kies aan de andere kant opgelopen. Daar heb ik de volgende rekening voor ontvangen:
A10 13,50
V14 element 37 64,79
V21 element 37 21,60
Deze laatste 2 zijn voor een gaatje waar later de wortelkanaalbehandeling bijkwam
R32 element 46 gegoten opbouw 53,99
materiaal en techniekkosten 150,00
T87 element 46 kroonverlenging 175,47
R24 element 46 kroon 237,56
materiaal en techniekkosten 185,00
R24 element 47 kroon 237,56
Totaal € 1324,47
HIj heeft echter maar 1 kroon geplaatst op element 46 en niets op 47. Na deze behandeling is de man op vakantie gegaan en na ontvangst van de rekening heb ik met zijn praktijk gebeld waar men mij verzekerde dat er echt 2 kronen geplaatst zijn en dat ik het maar met de tandarts moest bespreken. Vandaag de tandarts zelf gesproken (kies van de kanaalbehandeling is ook nog eens afgebroken :cry: ) en hij heeft me uitgelegd dat er lekkage was in element 47 en hier de kosten voor dit element gemaakt zijn terwijl er volgens mij niets aan die kies gebeurd is. Bij mijn volgende behandeling zou hij het uitleggen hoe en wat precies, de materiaalkosten van element 47 (185,00) vervielen want dat klopte niet en we zouden er wel uitkomen.
Mijn tandarts is niet echt een communicatiewonder maar door de bank genomen ben ik altijd prima geholpen echter dit snap ik niet? De kroon voor element 46 zou rond de 500 a 600 euro gaan kosten (mondelinge prijsopgave) echter nu zit ik op het dubbele zonder dat het overlegd is. Op de vraag waarom ik geen prijsopgave oid gehad heb was het antwoord we komen er wel uit.
Nu is mijn vraag aan u of deze kosten kloppen zodat ik enigzins voorbereid het gesprek aan kan gaan.
Alvast bedankt!!
Even een vraag over mijn tandartsrekening waar ik nogal van geschrokken ben. Ik heb een nieuwe kroon geplaatst gekregen en tussen de bedrijven door een wortelkanaalbehandeling aan kies aan de andere kant opgelopen. Daar heb ik de volgende rekening voor ontvangen:
A10 13,50
V14 element 37 64,79
V21 element 37 21,60
Deze laatste 2 zijn voor een gaatje waar later de wortelkanaalbehandeling bijkwam
R32 element 46 gegoten opbouw 53,99
materiaal en techniekkosten 150,00
T87 element 46 kroonverlenging 175,47
R24 element 46 kroon 237,56
R24 element 47 kroon 237,56
Totaal € 1324,47
HIj heeft echter maar 1 kroon geplaatst op element 46 en niets op 47. Na deze behandeling is de man op vakantie gegaan en na ontvangst van de rekening heb ik met zijn praktijk gebeld waar men mij verzekerde dat er echt 2 kronen geplaatst zijn en dat ik het maar met de tandarts moest bespreken. Vandaag de tandarts zelf gesproken (kies van de kanaalbehandeling is ook nog eens afgebroken :cry: ) en hij heeft me uitgelegd dat er lekkage was in element 47 en hier de kosten voor dit element gemaakt zijn terwijl er volgens mij niets aan die kies gebeurd is. Bij mijn volgende behandeling zou hij het uitleggen hoe en wat precies, de materiaalkosten van element 47 (185,00) vervielen want dat klopte niet en we zouden er wel uitkomen.
Mijn tandarts is niet echt een communicatiewonder maar door de bank genomen ben ik altijd prima geholpen echter dit snap ik niet? De kroon voor element 46 zou rond de 500 a 600 euro gaan kosten (mondelinge prijsopgave) echter nu zit ik op het dubbele zonder dat het overlegd is. Op de vraag waarom ik geen prijsopgave oid gehad heb was het antwoord we komen er wel uit.
Nu is mijn vraag aan u of deze kosten kloppen zodat ik enigzins voorbereid het gesprek aan kan gaan.
Alvast bedankt!!
Re: 1 of 2 kronen?
maar dat er niet gecommuniceerd is is echt zijn probleem en niet het uwe, en als er mondeling regio 600 begroot is kan het niet ineens zonder overleg en toestemming tussentijds het dubbele op de nota staan.
regio 600 klopt voor een enkele kroon. Op verzoek moet de technieknota overlegd worden, begin er eens mee die op te vragen.
Ik ben in totaal 3x geweest voor die kroon, eerste keer moet ik bijten en is de boel uitgeboord etc. De tweede keer is denk ik die verlenging geplaatst als basis heb ik volgens mij weer gebeten in een soort bitje. De 3e keer is de kroon geplaatst. Alle behandelingen waren redelijk kort en 100% pijnloos.
Inmiddels heb ik ook de rekening van deel 1 van de wortelkanaalbehandeling ontvangen, klopt dit wel naar uw mening?
A10 geleiding en/of infiltratie verdoving 13,50
E02 element 36 uitgebreid wortelkanaalbehandeling consult 37,79
E52 element 36 moeilijke wortelkanaalopening 27,00
E19 element 36 insluiten calciumhydroxide per element 16,20
E19 element 37 insluiten calciumhydroxide per element 16,20
X10 rontgenfoto
Het rare hier ook is dat aan element 37 niets gebeurd is? In september moet ik terugkomen voor een uitgebreide laatste behandeling. Op de eerste nota zijn de eerste 3 kosten voor een vulling op element 37 echter daar kreeg ik binnen een week veel last van waarbij de diagnose wortelkanaalbehandeling was. Eigenlijk betaal ik dus eerst een vulling en binnen no time komt er een wortelkanaalbehandeling achteraan. Is dat geen garantie dan of is dat niet gebruikelijk? Ik ben in de afgelopen weken een keer of 3 teruggeweest omdat ik last bleef houden en eergisteren is de bovenkant van de kies geheel afgebroken dus dat zal ook wel weer een kroon worden.
Ik ga de discussie aan en zal het resultaat melden, nogmaals dank voor de info
Migalis
Dan wordt die kroonverlenging ook weer logischer.
Laat het allemaal door de tandarts eens uitgebreid uitleggen, sta daar ook op, laat je niet afwimpelen daarin. Moet ie als ie het niet kan toch echt leren want zo kan het duidelijk dus niet. Als je hier een klacht over zou indienen krijg je gelijk alleen al door het gebrek aan voorlichting waardoor een echte toestemming voor de behandeling niet mogelijk is, juridisch ziet hij scheef.
Beide behandelingen staan dus volledig los van elkaar en op de kies waar de wortelkanaalbehanding is gedaan zat een vulling die stuk ging, gevuld is en binnen een week een wortelkanaalbehandeling in zit. Vandaar de vraag of dit dan geen ¨garantie¨ oid is?
We zien elkaar i.v.m. vakantie medio september dus dan laat ik wel weten hoe en wat.
Voor de rest is eea zoals gezegd zonder foto en zo niet te beoordelen.
Maar als er aan de 37 niets gedaan is daar ook niets voor te berekenen. Maar kan een verschrijving zijn, zeker omdat er verder niets op de 37 gezet wordt.