Hallo, ik ben André en ik heb een vervelend probleem met de vorige tandarts van mijn studerende zoon. Voor zijn studie is mijn zoon in Utrecht gaan wonen. Omdat hij meestal in Utrecht is, heeft hij daar een nieuwe huisarts en tandarts. Net voor de vakanties aan is hij bij de tandarts in Utrecht geweest en deze heeft wat herstelwerkzaamheden gedaan aan reeds bestaande vullingen ed. Niets bijzonders verder. In de vakantie is mijn zoon thuis en na enkele weken krijgt hij kiespijn, kan gebeuren. Hij belt zijn vorige tandarts om een afspraak te maken voor de pijn. Gelukkig kan hij dezelfde dag terecht en morgens gaat hij er heen. De tandarts kijkt en trekt direct een kies. Oke als het helpt. Echter hij gaat weer naar huis en na een paar uur later, verdoving is dan uitgewerkt, nog steeds kiespijn. Weer gebeld en hij mag direct komen. Nu wordt er eerst met een wattenstafje ed. grondig getest welke kies het probleem veroorzaakt en vervolgens wordt deze getrokken. Dus in 1 dag 2 kiezen armen, waarvan 1 zeker onnodig en de andere volgens zijn nieuwe tandarts ook onnodig, deze was prima te redden.
Inmiddels heb ik wel begrepen dat je eigen tandarts probeert alles te behouden en een "nood"-tandarts alleen maar trekt.
Een mens maakt fouten en zo ook een tandarts, op zich prima.
Echter vorige week komt de factuur van de tandarts en deze berekend zonder enige schroom het trekken van 2 kiezen! Mijn zoon heeft gebeld en de man geeft keurig aan "ik heb dat werk toch gedaan, dus betalen".
De man begaat een blunder, welke niet meer teruggedraaid kan worden en wil hiervoor ook nog betaald krijgen!!! Is er iemand die hier ervaring me heeft en wat is hier tegen te doen?
Bij voorbaat dank!!
Inmiddels heb ik wel begrepen dat je eigen tandarts probeert alles te behouden en een "nood"-tandarts alleen maar trekt.
Een mens maakt fouten en zo ook een tandarts, op zich prima.
Echter vorige week komt de factuur van de tandarts en deze berekend zonder enige schroom het trekken van 2 kiezen! Mijn zoon heeft gebeld en de man geeft keurig aan "ik heb dat werk toch gedaan, dus betalen".
De man begaat een blunder, welke niet meer teruggedraaid kan worden en wil hiervoor ook nog betaald krijgen!!! Is er iemand die hier ervaring me heeft en wat is hier tegen te doen?
Bij voorbaat dank!!
Re: Verkeerde kies getrokken.
Re: Verkeerde kies getrokken.
ik vind de beschrijving iets te algemeen om te zeggen dat er fouten gemaakt zijn. Spoeddiensttandarts al hier zal juist niet trekken indien er meer opties zijn. Dat is een beslissing dan voor de eigen tandarts na overleg patiënt over alternatieven en wat erna.
En misschien heeft de tandarts alles wel uitgelegd maar si het niet blijven hangen. teveel openingen en onduidelijkheden om een uitspraak over te doen al met al, met de info die er nu ligt.