getrokken kiezen en streptococcen bacterie

Author:
avent
Posted:
zo, 08/25/2013 - 15:33
Ik wist eigenlijk niet waar ik dit onder moest zetten, dit leek me het beste.
Misschien wel een heel rare vraag. Een aantal jaar geleden heb ik Roodvonk gehad. Bijzondere ziekte, komt niet vaak voor. Wordt veroorzaakt door het streptococcen bacterie/virus. Destijds heeft de huisarts gezegd dat we daar rekening mee moesten houden dat ik dragen van dit virus/bacterie ben, of zoiets.

Maar nu heb ik afgelopen maandag dus 8 tanden en kiezen laten trekken ivm een bovenprothese. Er zit 1 of 2 ontstekingen. Dit lost het lichaam vanzelf op, aldus de tandarts. Dit omdat de oorzaak van de ontsteking is weggenomen door het trekken van de kies.
De eerste 5 dagen heb ik het ook elke avond afwisselend warm en koud gehad. Echt soort van koorts. Nu niet meer. Nu heb ik het alleen 's avonds nog maar koud :wink: Maar ik ben een koukleum.

Nu vroeg ik me dus af of ik dit had moeten melden bij de tandarts. Kan dit betrekking hebben op m'n gezondheid. Kan op de één of andere manier de streptococcen weer te voorschijn komen? Zit daar toch wel een beetje mee in m'n maag aangezien het niet een heel fijn bacterie is.

Nu ben ik zelf totaal geen voorstander van anti biotica. Als het écht niet anders kan, moet het maar. Slik zowieso weinig medicijnen. Nu heb ik wel het alternatieve middel Coloïdaal zilver water in huis. Bij ontstekingen etc. heb ik dit al eens gebruikt. Weet alleen niet of dat dit ook mag met open wonden en hoe anderen hier tegenover staan.

Hopelijk heeft iemand een antwoord.
Paramedic

Hoi,

Veel mensen zijn drager van streptokokken zonder er ziek van te worden.
Profylactisch toedienen van antibiotica wordt eigenlijk alleen gedaan bij mensen met een bepaalde hartafwijking en/of die een kunsthartklep hebben of eerder een endocarditis hebben doorgemaakt.
Wil je een bacteriemie (binnendringen van grote hoeveelheden bacteriën ) voorkomen , dan is een goede mondhygiëne effectiever dan antibiotica.

Groet !
ma, 08/26/2013 - 01:04 Permalink