Ik mis twee hoektanden. Ik ben nu 22 jaar oud en heb er tot nu toe niks aangedaan. Toen ik 16 was wilde ik niet met een beugel rond lopen en de term 'implantaten' klonk ook eng. Nu is mijn gebit niet zodanig verschrikkelijk om te zien, omdat de ruimte tussen mijn tanden niet extreem groot is en de snijtanden die ik heb wat groter zijn dan normaal. Maar ik kan er gewoon niet meer tegen om met dit gebit rond te lopen. Ik had gedacht dat ik er wel mee kon leven, maar ik ben het zat om iedere keer het gevoel te hebben dat mensen naar mijn tanden kijken als ik lach.
Het is gewoon niet leuk om een afwijkend gebit te hebben. Als ik andere mensen zie, kijk ik altijd naar hun gebit en wordt ik moedeloos als ik het vergelijk met mijn gebit.
Nu wil ik vragen of er meer mensen zijn met dit probleem en wat ik het beste kan doen? Ik ga binnenkort een afspraak maken met de orthodontist, maar ik wilde hier alvast even rondvragen naar eventuele ervaringen.
- Een beugel alleen zou misschien de ruimtes verkleinen en het gebit zou er iets beter uit zien.
- Als ik implantaten zou krijgen, zal er eerst ruimte gemaakt moeten worden met een beugel en ik weet niet hoe lang dat allemaal gaat duren.
- Ook heb ik gedacht aan cosmetische tandheelkunde, dus onder het mes. Maar ook hier weet ik te weinig van. Misschien zouden mijn snijtanden verwijderd kunnen worden en in plaats hier van twee implantaten??
Ik hoop dat er iemand is die hier meer over kan vertellen :(
Het is gewoon niet leuk om een afwijkend gebit te hebben. Als ik andere mensen zie, kijk ik altijd naar hun gebit en wordt ik moedeloos als ik het vergelijk met mijn gebit.
Nu wil ik vragen of er meer mensen zijn met dit probleem en wat ik het beste kan doen? Ik ga binnenkort een afspraak maken met de orthodontist, maar ik wilde hier alvast even rondvragen naar eventuele ervaringen.
- Een beugel alleen zou misschien de ruimtes verkleinen en het gebit zou er iets beter uit zien.
- Als ik implantaten zou krijgen, zal er eerst ruimte gemaakt moeten worden met een beugel en ik weet niet hoe lang dat allemaal gaat duren.
- Ook heb ik gedacht aan cosmetische tandheelkunde, dus onder het mes. Maar ook hier weet ik te weinig van. Misschien zouden mijn snijtanden verwijderd kunnen worden en in plaats hier van twee implantaten??
Ik hoop dat er iemand is die hier meer over kan vertellen :(
Re: Ik mis twee hoektanden!
Zonder messen, want esthetische tandheelkunde gaat niet over messen, of zonder uitgebreide beugels van jaren lang, zijn er verschillende simpele oplossingen. Best vreemd dat je in deze eeuw daar nog niet over geinformeerd bent. Of heb je nooit echt willen luisteren?
Op naar de orthodontist en luister goed daar wat ze vertellen. Daarna kom je hier terug met het verhaal. Dan leg jij ons uit wat er allemaal kan bij jou.
youtube