tandextractie kies [Help]

Author:
PRIdEVisions
Posted:
za, 08/31/2013 - 21:06
Hoi allemaal !
Ik heb een week geleden ongeveer een kies laten trekken in de onderkaak.
Nu zit ik met een vervelende vraag,
de tandarts heeft enkel de zijwanden van het tandvlees met elkaar gehecht maar je kan gewoon in de open wonde kijken..? moet dit normaal niet volledig afgesloten worden ?
ik hoor ook dikwijls van mensen dat er een gaasje word ingeplaatst of dergelijke dit is bij mij niet gebeurd, ik moest enkel na de extractie op een soort prop bijten wat het bloeden zou stoppen.

Nu een week later elke dag bang gehad dat er vuil in zou komen bij het eten dus de eerste dagen heb ik gewoon op Yoghurt geleefd :(
de tandarts had me ook weinig uitleg gegeven over wat ik al dan niet mocht doen en op internet las ik dat ik mijn mond nit mocht spoelen of op een rietje mocht zuigen of zuigbewegingen mocht maken ivm dat het stolsel eruit zou komen.

Na een week heb ik geprobeerd het vuil wat op de wonde ligt met een tandenstokje lichtjes eraf te halen. dit ging heel goed, ik zie ook groen spul maar ik blijf er verder vanaf. Het vuil ligt in de wonde zeg maar en ik zie geen bloed of stolsel ?
Nu heb ik bang dat ik een "dry socket" ga krijgen omdat ik geen stolsel zie en het vuil redelijk in de wonde ligt..

Voor diegene wat tegen een stootje kunnen heb ik alvast 2 foto's geupload.

Zo zag het er uit na de tandextractie :
https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/CYMERA_20130823_165753…

Zo ziet het er nu momenteel uit :
https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/CYMERA_20130831_204158…

Wat moet ik nou doen, terug naar de tandarts gaan of gaat de wonde alsnog dichtgroeien ?
vV

Foto kan ik niet openen, maar doet het pijn? Kan er na een week best vreemd uitzien maar als het geen pijn doet gaat het waarschijnlijk wel goed. Als je een dey socket zou hebben was de vraagstelling waarschijnlijk iets anders en was je voor het weeknd al zelf naar de tandarts gerend.
za, 08/31/2013 - 21:57 Permalink