Ik heb afgelopen donderdag een kies laten trekken, dit ging niet van een leie dakje zeg maar.
Zaterdag had ik nog veel pijn, en er kwam viezigheid uit de wond (welke gehecht is), dit rook ook ongelooflijk smerig :oops:
Gelijk naar de dienstdoende tandarts geweest, deze heeft de wond uitgespoeld en gevuld met Alvogyl.
nu is mijn vraag, blijft dit spul zitten, hecht het zich in de wond, vergaat het, moet het worden vervangen??
Zaterdag had ik nog veel pijn, en er kwam viezigheid uit de wond (welke gehecht is), dit rook ook ongelooflijk smerig :oops:
Gelijk naar de dienstdoende tandarts geweest, deze heeft de wond uitgespoeld en gevuld met Alvogyl.
nu is mijn vraag, blijft dit spul zitten, hecht het zich in de wond, vergaat het, moet het worden vervangen??
Re: Nabehandeling gehad met Alvogyl
Het verdwijnt vanzelf uit de extractiewond door tong en wangbewegingen, het hoeft dus niet apart verwijderd te worden
Kennen jullie een alternatief voor Alvogyl?
het alvogyl is uit de wond gevallen.
Daarna heb ik nog kleine stukjes hard materiaal uit de wond verwijderd.
Nu heb ik gisteren een kaakfoto laten maken, waarop te zien is dat er nog een stukje bot/wortel is achtergebleven.
Waarschijnlijk was dit de reden van de ontsteking in de kaak. Misschien komt daar achteraf de parodontitis ook nog bij kijken, maar dat alles achteraf.
bedankt voor de antwoorden.
Alvogyl mag gewoon weer gebruikt worden, was wat gedoe met goedkeuring. Moet natuurlijk goedkeuring aangevraagd worden, maar kost tijd en geld en als produkt niet veel gebruikt wordt is het soms geen commercieel succes.