Hallo,
ik vroeg mij af wie wel eens van deze techniek heeft gehoord. Het lijkt enorm op Invisalign, alleen je krijgt ipv bijvoorbeeld 20 bitjes er slechts 5. Het heeft daarom ook Simpli 5. De behandeling is bedoeld voor tanden die minimaal tot een beetje scheef staan en richt zich vooral op de voorste 4-6 tanden. Meer informatie staat op: http://www.ormco.com/products/simpli5/index.php
Hieronder kort mijn verhaal.
Op mijn 16e jaar heb ik 2 jaar lang een slotjesbeugel gehad. Tanden stonden perfect recht. Ik kreeg een nachtbeugel mee en een draadje achter mijn ondertanden. Nachtbeugel 2 jaar lang gedragen, wel langzaam afgebouwd. Draadje achter mijn tanden ging 4 jaar geleden kapot. Hier heb ik niks aan laten doen. Plots moest er een verstandskies worden getrokken en nu is de boel gaan schuiven.
Nu ben ik 27 jaar en zie ik er enorm tegenop om weer te beugelen. Toen zag ik de mogelijkheid voor de simply 5. Dit zou voor mij perfect zijn.
Nu wil ik graag ervaringen horen over de simpli 5.
Ik hoor het heel graag!
ik vroeg mij af wie wel eens van deze techniek heeft gehoord. Het lijkt enorm op Invisalign, alleen je krijgt ipv bijvoorbeeld 20 bitjes er slechts 5. Het heeft daarom ook Simpli 5. De behandeling is bedoeld voor tanden die minimaal tot een beetje scheef staan en richt zich vooral op de voorste 4-6 tanden. Meer informatie staat op: http://www.ormco.com/products/simpli5/index.php
Hieronder kort mijn verhaal.
Op mijn 16e jaar heb ik 2 jaar lang een slotjesbeugel gehad. Tanden stonden perfect recht. Ik kreeg een nachtbeugel mee en een draadje achter mijn ondertanden. Nachtbeugel 2 jaar lang gedragen, wel langzaam afgebouwd. Draadje achter mijn tanden ging 4 jaar geleden kapot. Hier heb ik niks aan laten doen. Plots moest er een verstandskies worden getrokken en nu is de boel gaan schuiven.
Nu ben ik 27 jaar en zie ik er enorm tegenop om weer te beugelen. Toen zag ik de mogelijkheid voor de simply 5. Dit zou voor mij perfect zijn.
Nu wil ik graag ervaringen horen over de simpli 5.
Ik hoor het heel graag!
Re: Simpli5
Maar jij hebt niet echt een kleine afwijking.
In ieder geval wil ik je veel succes wensen met je beugelbehandeling, simply5. Ik kan me voorstellen dat je er wel wat tegenop ziet om weer te gaan beugelen met 27. Zelf ben ik bijna 40 en ook net begonnen met beugelen, hopelijk kun je je daar een beetje aan optrekken....
Ja, het is maar wat je verwacht van een orthobehandeling.
Onder is er plaatsgebrek, boven een vrij behoorlijke verticale discrepantie ,plaatsgebrek en waarschijnlijk wat inversie van de centrale snijtanden, de bovenhoektanden verschillen nogal in torque ,en dat is met gootjes sowieso moeilijk te behandelen, en de middellijnen wijken een halve tandbreedte af, maar dat kan natuurlijk anders zijn in occlusie,zodus: je moet ook leren kijken naar een gebitsafwijking alvorens je er wat zinnigs over kan zeggen..
Hoelang denkt u dat ik nodig heb voor een normale Invisalign behandeling? Ik kom bijvoorbeeld op Internet aanbiedingen tegen met een Invisalign behandeling voor bijvoorbeeld 1800 euro (dan krijg je 7 mnd Invisalign). Hoe zijn uw ervaringen hiermee?
Ik hoor het heel graag!
1/De behandelingsmogelijkheden zijn eerder beperkt
2/ Als orthodontist ga je eigenlijk de behandeling outsourcen aan het labo dat de gootjes maakt, dus als een tand niet helemaal doet wat ervan verwacht wordt, dan zit je vast en kan je maar één ding doen: extra gootjes bestellen, met als gevolg dat de kosten vaak erg oplopen en de behandeltijd navenant.
Het feit dat je al gebeugeld hebt, maakt behandelingstechnisch eigenlijk niks uit. Een herbehandeling is gewoon een nieuwe behandeling, en gaat bijgevolg ook niet sneller of trager.
Als je in jou geval een onzichtbare behandeling wil zou ik eerder opteren voor linguale techniek. Met 2D kom je in jouw geval al een heel eind, en de kosten zijn dan ook nog te overzien. Normaal toch een heel stuk lager dan Incognito of Harmony.
De vraag is waar je je informatie vandaan hebt. Niet alle info die je op internet vindt is even relevant, nog afgezien van het feit dat er vaak regelrechte leugens op staan ,of toch minstens dingen die absoluut niet evidence based zijn.
In jouw geval zou ik een praktijk zoeken die zich profileert als een Invisalign praktijk, en daar je licht eens gaan opsteken. Als ze beweren dat je probleem idd op 6 tot 9 maanden kan behandeld worden, zullen ze dat ook moeten kunnen waarmaken, laat het desnoods op papier zetten.
Persoonlijk denk ik dat die ene foto te weinig info geeft. Ik sluit niet uit dat er met Invisalign op 6 tot 9 maanden wel wat kan gebeuren, maar of het ook helemaal afbehandeld komt, daar zou ik mijn hand echt niet voor in het vuur durven steken. Met een klassieke blokjesbeugel of linguale apparatuur is het alleszins een stuk beter voorspelbaar ,volgens mij
Ik hoor bizarre prijzen voorbij vliegen over de clear aligner, ik betaal echter 40 euro voor de hele behandeling (3 bitjes - half jaar). Ik had ook een spalkje aan mn ondergebit, maar ondanks dat ging de buitenste-aan-het-spalkje-vast tand verschuiven. Ik heb hier over geklaagd en ze hebben mij deze behandeling aangeboden. Ik ben niet extra verzekerd en vind het eigenlijk heel bijzonder dat ik zo weinig betaal..