Hallo allemaal, Ik heb sinds een paar weken ontzettende kiespijn en nu ik gisteren keek blijkt dat mijn verstandskies (rechts onder) een hele hoek mist. Deze heb ik er dan kennelijk afgebeten, en heb toch maar de tandarts gebeld. Hij wilde deze eigenlijk vullen maar ik weet niet of dit nu nog kan. Ik wil hem er het liefste uit hebben, maar ben ontzettend bang voor de pijn. Heb nog nooit wat aan mijn tanden gehad, nog maar 2 vullingen en verder enkel controles. Over het algemeen dus sterke tanden, maar helaas deze niet. Ik kan er niet bij met poetsen en er zat dus een flink gat in.
Hoe gaat het trekken in zijn werk? Ik heb nl. gehoord dat de tand eerst kapotgebroken wordt, en ik pis al in mijn broek bij het idee. Ik heb ook een tongpiercing, moet die uit? want die zit zo vast als maar zijn kan, met een tang aangedraaid ivm telkens losgaan. Ik ben nog nooit bang geweest voor de tandarts maar nu ik eens wat moet laten doen heb ik er weinig zin in.
Hoe zit het tevens met de kosten, ik ben nl. enkel basis verzekerd ivm schulden. Wat als de kaakchirurg er aan te pas komt? Ben ik daarvoor verzekerd?
En voor alles wat ik zelf moet betalen, zou jij als tandarts bereid zijn een betalingsregeling te treffen voor een 24jarige wajonger die aardig diep in de schulden zit?!
Hoe gaat het trekken in zijn werk? Ik heb nl. gehoord dat de tand eerst kapotgebroken wordt, en ik pis al in mijn broek bij het idee. Ik heb ook een tongpiercing, moet die uit? want die zit zo vast als maar zijn kan, met een tang aangedraaid ivm telkens losgaan. Ik ben nog nooit bang geweest voor de tandarts maar nu ik eens wat moet laten doen heb ik er weinig zin in.
Hoe zit het tevens met de kosten, ik ben nl. enkel basis verzekerd ivm schulden. Wat als de kaakchirurg er aan te pas komt? Ben ik daarvoor verzekerd?
En voor alles wat ik zelf moet betalen, zou jij als tandarts bereid zijn een betalingsregeling te treffen voor een 24jarige wajonger die aardig diep in de schulden zit?!
Re: Verstandskies kapot, wat nu?
Als het door de kaakchirurg gedaan moet valt het onder de basisverzekering maar is wel je eigen risico van toepassing.
En de kosten van verwijzing door de tandarts komt daar nog wel boven op.