Pijn na composiet vulling Termijn?

Author:
Theprie
Posted:
ma, 09/23/2013 - 18:11
Beste allemaal

Begin juni heeft mijn tandarts twee composiet vullingen geplaatst links boven en links onder. Mijn eerste vullingen. De gene boven was een diepe vulling. Hiervoor had ik al langer klachten van continue pijn zowel boven als onder met name aan de buitenkant van de tanden en kiezen, maar niet helemaal op de plaatsen waar de gaatjes zaten maar meer naar voren.

Ik ben een maand later terug geweest omdat ik nog steeds pijn klachten had, met name bij koud er warm eten, de klachten bleven soms lang hangen.

TA heeft testen gedaan met koude watjes tegen de tanden, dat was wel gevoelig, maar ook gevoelig bij kiezen die niet gevuld waren, dus geen rede tot paniek.

Ik houd echter klachten, alleen niet altijd, ongeveer een keer in de paar weken een paar dagen van pijn na koud en vooral na warm eten. De pijn is minder en anders dan de pijn voor de vullingen er in zaten, en trekt meestal weer langzaam weg als ik mijn tanden na het eten poets( oral b pro expert) vaak zit het zowel boven als onder links , terwijl onder geen diepe vulling was. En niet op de plek van de gevulde kiezen maar wat er voor, en ook tussen de kiezen aan de binnenkant

Is het verstandig om nog een keer naar de Ta te gaan, of kan ik het met deze klachten nog even aanzien en moet het composiet nog gewoon wat settelen in de kies?
vV

ik vind de pijnreactie veel te heftig. Ik zou wel even oppassen, want de beschrijving van de klachten die je beschreef van voor het vullen, andere locatie eigenlijk dan de gaatjes zaten, en de nadere kiezen die ook gevoelig zijn kan wijzen op klemmen of knarsen. Dan duurt napijn langer, en zou je eerst dat aan moeten pakken want anders zou je wellicht voor niets verleid worden tot een wortelkanaalbehandeling, die omdat dat de oorzaak dus niet is geen oplossing zal bieden.
di, 09/24/2013 - 08:25 Permalink
Jolandazz

Hoi Tony,

Ik heb een maand geleden een keis laten vullen, had een groot gat bij de rand van mn tandvlees, ik heb ook nog steeds pijn , niet echt heel erg pijn, wel gevoelig als ik wil eten met die kies, daarbij klem ik snachts dus dat zal ook wel extra belemmering zijn, heb hier ook vanalles over opgezocht, maar las dat sommigen wel tot een half jaar last kunnen houden van een vulling. En ze zeggen door een witte composiet vulling dat dat langer duurt. bij mij was er ook al iets van de kies afgeslepen , dus weet niet of de vulling misschien te hoog ligt?
vr, 10/18/2013 - 15:36 Permalink