Tandvleesontsteking

Author:
gabryberk
Posted:
di, 09/24/2013 - 23:15
Afgelopen zaterdag kreeg ik pijn aan mijn twee achterste kiezen, verstandskies en de kies daarvoor. De dinsdag daarvoor heb ik rechtsboven een kies laten trekken dus ik dacht in eerste instantie dat het napijn in de kaak was, echter zondag merkte ik dat ik een bultje op het tandvlees had bij de verstandskies en ontzettend veel pijn. Zondagavond gaan spoelen met Corsodyl.
Maandagmiddag naar de tandarts en die constateerde tandvleesontsteking. Ik heb echt ontzettend veel pijn zit al vanaf zaterdag onafgebroken aan de pijnstillers (zaterdag en zondag paracetamol vanaf maandag Brufen) Zijn advies was ragen, flossen en veel spoelen 5 tot 6 keer per dag met Corsodyl.
Ik raag dagelijks mijn tanden en kiezen en poets minimaal twee keer per dag.
Mijn vraag is, hoelang mag dit duren en is het normaal dat ik de dag niet doorkom zonder om de zes uur brufen te nemen?
Ik heb wel het idee dat het iets rustiger is, het bultje is ook iets kleiner geworden maar heb een pijnlijke wang en een vreselijk zeurende pijn op de plek van de ontsteking als ik geen pijnstillers neem.

Alvast bedankt voor een reactie.
gabryberk

Ja er is een foto gemaakt en er zit ook een vulling in de kies. Hij heeft het verder niet schoongemaakt.
Maar ik heb vandaag contact opgenomen met de tandarts en de assistente vertelde me dat ik toch zeker rekening moet houden met een week pijn. Het is inmiddels woensdagavond en ben de dag doorgekomen zonder brufen, en ik moet zeggen dat het een stuk rustiger is geworden. Als ik vrijdag geen verbetering merkte moest ik terugkomen. Hoe dan ook ben ik er niet gerust op dat ik deze kies kan houden. Na verloop van tijd zal hij er toch uit moeten ben ik bang. Maar voor nu hoop ik dat het even rustig blijft. :smt017
wo, 09/25/2013 - 23:12 Permalink