Probleemkies. 6 behandelingen in 1 maand tijd

Author:
lsmftmark
Posted:
wo, 10/02/2013 - 21:27
Ik heb een probleem met mijn tandarts. ( Of eerder gezegd, met de behandelingen die niet lijken aan te slaan )

Aan het begin van dit jaar is er aan een kies gesleuteld nadat ik vertelde dat deze kies pijn deed bij warm en bij koud eten.
De tandarts heeft toen zonder nieuwe foto's te maken een kroon geplaatst omdat er een diepe vulling in de tand zat ( die zat er al sinds 1999 ) die waarschijnlijk de pijn veroorzaakte. Kosten van deze behandeling € 565,57

Ongeveer vier weken geleden kreeg ik weer ernstig last vd kies, was eerlijk gezegd ook nooit helemaal weg geweest.
Ik heb toen een afspraak gemaakt, ben voor controle geweest, en kon twee dagen later terecht voor een wortelkanaal behandeling.
Deze afspraak heb ik niet gered doordat de pijn savonds ondragelijk werd. Ben toen naar een dienstdoende tandarts gegaan in de avond welke een initiële wortelkanaalbehandeling heeft gestart. Kosten € 88,01

Opnieuw kreeg ik twee weken later last van de kies, telefonisch een afspraak gemaakt bij mijn eigen TA en weer niet gehaald, snachts naar een tandarts geweest 40 km verder. Er was sprake van een ernstige acute ontsteking, kies weer open gemaakt en een vierde kanaal ontdekt en schoongemaakt zonder verdoving. Kosten waarschijnlijk circa €100,-

De volgende dag naar mijn eigen TA gegaan, deze heeft toen alle 4 de kanalen nog eens schoongemaakt mbv microscoop, dieptebepaling etc. ( Prettig ook weer, zonder verdoving )
Nu viel afgelopen vrijdag de noodvulling er uit en ben ik gisteren weer terug gegaan voor een composiet vulling.
Vandaag werd de pijn weer ernstig en heb ik de TA gebeld, morgen om half twaalf weer een afspraak voor ( waarschijnlijk ) penicilline

Vorige keer koste een wortelkanaalbehandeling aan de andere kant voor 3 kanalen mij bijna 400 euro. Voor 4 kanalen zal het dus nog duurder zijn.

Mijn vraag is. moet ik dit allemaal accepteren en betalen? Tot nu toe ongeveer € 1150,-
Kan ik de tandarts ook op laten draaien voor deze kosten omdat in eerste instantie, voordat de kroon werd geplaatst, er met foto's wellicht al had kunnen worden aangetoond dat er een zenuwontsteking aan het broeden was? :smt017