Sonicare beter voor mij?

Author:
AndersDanAnders
Posted:
vr, 10/04/2013 - 08:25
vanwege teruggetrokken tandvlees wil mijn tandarts graag dat ik elektrisch poets.

Ik heb een paar jaar geleden een Oral-B gekocht. Doet het prima. Maar het gebruik ervan staat me zo tegen dat ik hem vaak niet gebruik en toch met de hand poets.

Ik vind het getril in mijn mond heel onaangenaam om 1 of andere reden.

Nu vroeg ik me af, werkt het met een Sonicare net zo of anders? Is dit wellicht een oplossing voor mij om toch elektrisch te gaan poetsen zonder dat getril in mijn mond?
zel'dovich

Een deel van de effectiviteit van de trillende borstels wordt juist door hierdoor veroorzaakt. Met een handborstel+stoken/ragen kun je je gebit ook schoonkrijgen maar je bent er waarschijnlijk (veel) meer tijd mee kwijt. Omdat mensen niet al te veel tijd aan gebit besteden kun je ook zeggen met een handborstel wordt het iets minder schoon binnen een bepaalde poetstijd. Of dat erg is weet ik trouwens niet.

Ik moest trouwens ook erg wennen aan die trillende borstels, kreeg een soort kriebel in mijn mond waardoor ik even moest stoppen. Maar het wende wel en nu vind ik het wel lekker.
za, 10/05/2013 - 10:15 Permalink
vV

Om even een fabeltje de wereld uit te helpen: met een electrische borstel ben je niet sneller klaar...

Waar het vaak mis gaat met electrisch poetsen is dat men er gewoon mee gaat poetsen ipv daadwerkelijk de borstel het werk te laten doen. En dan is ie minder effectief zelfs dan een handborstel die goed gehanteerd wordt.
Trilling is persoonlijk, ook al duurt het maar twee minuten.kan ik verder niets zinnigs over zeggen.
di, 10/08/2013 - 19:21 Permalink