terugtrekkend tandvlees

Author:
henk123
Posted:
zo, 10/06/2013 - 17:41
hallo allemaal,

de laatste tijd is het tandvlees bij twee van mijn onderste voortanden terug aan het trekken. in het begin viel het wel mee, maar de laatste tijd is het erg snel gegaan en is het tandvlees bij één tand al 3-4 mm terug getrokken, de andere ongeveer 1 mm. wat kan ik hier aan doen? het ligt vermoedelijk niet aan de gezondheid van mijn tandvlees(ik floss dagelijks, en ga een keer in de 6 maanden naar de mondhygiëniste) en mijn tandvlees doet ook geen pijn. Wel staan beide een beetje scheef, kan dit ook de oorzaak zijn van terugtrekkend tandvlees? en zo ja, hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
Lieneke

Terugtrekkend tandvlees kan ook veroorzaakt worden door te hard poetsen en door een strak lipbandje.
Floss je met flossdraad of met stokers/ragers? En weet je zeker of de mondhygiënist echt een mondhygiënist is en niet een assistente is?
zo, 10/06/2013 - 17:45 Permalink
henk123

hallo lieneke,

bedankt voor je reactie!
vroeger poetste ik inderdaad redelijk hard, maar sindsdien ik een elektrische tandenborstel heb doe ik het een stuk rustiger, dus ik denk dat het poetsen niet de oorzaak is. ik floss gewoon met flossdraad, en ik denk dat mijn mondhygienist een echte mondhygieniste is, tenminste zo stelde ze zich voor en ik heb het nooit echt verder gecontroleerd. En over een te strak lipbandje, wat zijn de symptonen daarvan, en kan je daar eventueel wat aan doen of is dat niet nodig?
wo, 10/09/2013 - 22:27 Permalink