Hallo allemaal,
Ik ben er weer. Op advies van Vv ben ik een tijd geleden gaan zoeken naar de oorzaak van mijn pijn aan de linkerkant van mijn kaak/gezicht.
Op aanraden van Vv ben ik terecht gekomen bij de kaakfysio. Deze heeft enige tijd geholpen, maar de beste man vertelde mij dat hij me verder niet meer kon helpen en ik moest thuis oefeningen blijven doen.
Dit deed ik netjes, maar de pijn bleef (wel veel minder).
Verschillende tandartsen hebben door de jaren heen geconstateerd dat ik knars. Kiezen uitgesleten, etc... Maar hier is nooit iets mee gedaan.
Ik hoor dit al sinds mijn 15e. en nu ben ik bijna 30 en verdwijnen er steeds grotere stukken van mijn kiezen.
Afin, EINDELIJK heb ik een splint aangemeten gekregen.
Ik heb hem nu in huis en moet er vreselijk aan wennen. Kwijl m'n hoofdkussen onder en kan er niet lekker mee slapen. Maar wat moet dat moet.
Nu komt het; vannacht werd ik om 3:00 wakker en constateerde dat ik met de splint in mijn handen lag :-S
Nou zit dat ding behoorlijk strak en ik moet er echt nog mee voor de spiegel gaan staan om hem goed te krijgen. Maar blijkbaar heb ik dat in mijn slaap niet nodig.
Wat moet ik hier nou aan doen? Kun je hier iets aan doen?
Ik hoop toch niet dat ik van de week op dat ding ga liggen ofzo omdat ik het niet gemerkt heb...
Groetjes, Yvonne
Ik ben er weer. Op advies van Vv ben ik een tijd geleden gaan zoeken naar de oorzaak van mijn pijn aan de linkerkant van mijn kaak/gezicht.
Op aanraden van Vv ben ik terecht gekomen bij de kaakfysio. Deze heeft enige tijd geholpen, maar de beste man vertelde mij dat hij me verder niet meer kon helpen en ik moest thuis oefeningen blijven doen.
Dit deed ik netjes, maar de pijn bleef (wel veel minder).
Verschillende tandartsen hebben door de jaren heen geconstateerd dat ik knars. Kiezen uitgesleten, etc... Maar hier is nooit iets mee gedaan.
Ik hoor dit al sinds mijn 15e. en nu ben ik bijna 30 en verdwijnen er steeds grotere stukken van mijn kiezen.
Afin, EINDELIJK heb ik een splint aangemeten gekregen.
Ik heb hem nu in huis en moet er vreselijk aan wennen. Kwijl m'n hoofdkussen onder en kan er niet lekker mee slapen. Maar wat moet dat moet.
Nu komt het; vannacht werd ik om 3:00 wakker en constateerde dat ik met de splint in mijn handen lag :-S
Nou zit dat ding behoorlijk strak en ik moet er echt nog mee voor de spiegel gaan staan om hem goed te krijgen. Maar blijkbaar heb ik dat in mijn slaap niet nodig.
Wat moet ik hier nou aan doen? Kun je hier iets aan doen?
Ik hoop toch niet dat ik van de week op dat ding ga liggen ofzo omdat ik het niet gemerkt heb...
Groetjes, Yvonne
Re: Sinds 2 dagen een splint, probleempje
Helaas zijn veel tandartsen hier of niet mee bekend of hebben geen trek in de discussie met de verzekeraar ie soms nodig is.
De sp[lint kan in principe onder dezelfde regeling onder de basisverzekering gemachtigd worden.
Dat even voor vervolg , mbt de splint: is wennen ja, dat ie los komt kan komen doordat wellicht de kontakten met dichtbijten niet goed liggen. reden dus voor vervolgconsult (wat ik altijd een paar dagen na plaatsen standaard doe).
Met mijn part-time baan moet ik dus even gaan sparen...
Of de splint echt los gekomen is weet ik niet. Toen ik deze kreeg afgelopen dinsdag, zat ie goed. Is helemaal uitgebreid getest, en de contactpunten waren goed.
Naar wat ik begrepen heb, heb ik 1 van de meest kundige tandartsen uit deze woonplaats, dus ik ga af op zijn bevindingen. (en die waren dinsdag dus goed)
Alhoewel ik het wel in de gaten hou. Ik ben als de dood dat ik dat ding straks inslik ofzo :-S
Ik ben bekend met slaapwandelen en soortgelijke dingen. Oordoppen trek ik er ook uit zonder dat ik het weet, die ik dan 's morgens weer moet gaan zoeken haha.
Dus wie weet heb ik de splint vannacht echt zelf uitgedaan zonder dat ik dit weet...
Heb gisteren contact gehad met mijn tandarts, omdat ik ook speling merkte aan de rechterkant van de splint.
Dat wordt helaas direct van tafel geveegd. Dat kan niet.
6 dagen er voor zat de splint goed, en hij kan niet binnen 6 dagen opeens speling hebben aan 1 kant.
Met andere woorden, ik verzin het?
Ik moet het nog maar een weekje proberen en de splint goed aanduwen (dat deed ik al natuurlijk), als het daarna niet beter is moet ik langskomen.
Het feit dat ik de splint in mijn handen had toen ik 's nachts wakker werd komt volgens hem gewoon omdat ik er te veel mee bezig ben
m.b.t. beetverhoging:
Mits ernstige slijtage kan dit mits goed gedocumenteerd en goed opgezet behandelplan worden aangevraagd bij de zorgverzekeraar , want CMD klachten en gevolgen ervan, en ook herstel van extreme slijtage gepaard gaande met ernstige klachten kan dus onder de regeling bijzondere tandheelkunde vallen, en tandarts kan daar een machtiging voor aanvragen.
Dat is gewoon wet en regelgeving waar je gebruik van kan maken.
Ditzelfde heb ik 3 oktober ook al neergezet maar om ene of andere reden werd daar niet op gereageerd.
Ik ben dat uiteraard zelf ook gaan opzoeken.
In januari heb ik weer m'n halfjaarlijkse controle, dan zal ik dat zeker eens aanhalen bij mijn tandarts.
Wel jammer dat de beste man niet zelf met deze optie is gekomen en alleen maar zei dat het hard sparen werd voor me...
Is het ophogen van kiezen een pijnlijk iets? Want ik begreep dat alle kiezen links en rechts, boven en onder in 1 zitting gedaan worden.
En ik heb behoorlijk gevoelige kiezen...
Volgens mijn tandarts kan de splint niet fout zitten, want vorige week zat hij nog goed. Erg jammer, zijn houding.
Vannacht slapen ermee is overigens wel goed gegaan, ben er ook niet wakker van geworden.
Als de tandarts dit niet weet roept een vraagteken bij mij op.
Misschien is het hem ontschoten. Hij had een heel erge stress-ochtend. Iemand die om 8:00 voor de deur stond met enorme pijn.
Ik haal het pas aan in januari omdat ik dan toch moet.
Afgelopen jaar heb ik iedere maand bij de tandarts gezeten. En tussen die bezoeken door moet ik ook gewoon werken enzo... ;-)