Hoi,
Sinds afgelopen zondag heb ik enorme kiespijn in mijn onderkaak. Warme thee drinken ed. verergerde de pijn. Sinds maandag heb ik last van 1 kies in mijn onderkaak. Een heftige kloppende zeurende pijn. Het leek ook of die tand hoger lag en de tand aanraken deed ook erg veel pijn. Slapen was ook een drama, aangezien liggen de pijn verergerde. De tand is al meerdere keren gevuld. Vorig jaar zelfs nog. Er zit een vrij grote vulling in. Ik heb toen best wat napijn gehad en de tand is sowieso best gevoelig. Pijnstillers haalden de scherpe pijn de afgelopen dagen weg, maar het bleef zeuren.
Vorige week woensdag toch maar naar de tandarts geweest. Op de röntgenfoto was geen ontsteking te zien. De kies zag er netjes uit. Er op kloppen deed wel pijn en gezien de kenmerken heeft de tandarts toch maar besloten om eind deze week een zenuwbehandeling uit te voeren. Echter, is de pijn sinds gisterenavond een stuk minder aan het worden en kan ik nu zelfs zonder pijnstillers functioneren. Het zeurt nog wel en de kies is nog wel gevoelig, maar niet meer zo extreem.
Is het gezien bovenstaande verstandig om toch een zenuwbehandeling te laten uitvoeren ondanks het feit dat de pijn minder aan het worden is en er geen zichtbare ontsteking op de foto te zien is? Wellicht volledigheidshalve toch handig om te noemen dat ik vorige week verkouden was. Waar zouden de klachten anders op kunnen duiden?
Ik hoor het heel erg graag.
Sinds afgelopen zondag heb ik enorme kiespijn in mijn onderkaak. Warme thee drinken ed. verergerde de pijn. Sinds maandag heb ik last van 1 kies in mijn onderkaak. Een heftige kloppende zeurende pijn. Het leek ook of die tand hoger lag en de tand aanraken deed ook erg veel pijn. Slapen was ook een drama, aangezien liggen de pijn verergerde. De tand is al meerdere keren gevuld. Vorig jaar zelfs nog. Er zit een vrij grote vulling in. Ik heb toen best wat napijn gehad en de tand is sowieso best gevoelig. Pijnstillers haalden de scherpe pijn de afgelopen dagen weg, maar het bleef zeuren.
Vorige week woensdag toch maar naar de tandarts geweest. Op de röntgenfoto was geen ontsteking te zien. De kies zag er netjes uit. Er op kloppen deed wel pijn en gezien de kenmerken heeft de tandarts toch maar besloten om eind deze week een zenuwbehandeling uit te voeren. Echter, is de pijn sinds gisterenavond een stuk minder aan het worden en kan ik nu zelfs zonder pijnstillers functioneren. Het zeurt nog wel en de kies is nog wel gevoelig, maar niet meer zo extreem.
Is het gezien bovenstaande verstandig om toch een zenuwbehandeling te laten uitvoeren ondanks het feit dat de pijn minder aan het worden is en er geen zichtbare ontsteking op de foto te zien is? Wellicht volledigheidshalve toch handig om te noemen dat ik vorige week verkouden was. Waar zouden de klachten anders op kunnen duiden?
Ik hoor het heel erg graag.
Re: Kiespijn en wortelkanaalbehandeling
Als je verkouden was en de kies is een kies aan de bovenkant ( wat lees ik nietbzo is) kan het de kaakholte zijn die een rol speelt in de klachten.
Ik weet niet of er andere meer algemene lichamelijke klachten zijn maar als die er zijn in het hele gebied van het hoofd/ nekmzou er iets heel anders een oorzaak kunnen zijn en zal een wortelkanaalbehandeling niets toevoegen , sterker nog niet helpen.
Dat er op een foto niets te zien is zegt weinigbtot nietsbals het probleem nog inwendig zit. Erge pijn bij warm , klope/ drukpijn wijst op een pulpitis. Dat de last minder wordt kan inhouden dat de zenuw aan hetbafsterven is en ja dan is een wortelkanaalbehandeling wel op zijn plaats. Zonder patient erbij is er met ditbsoort zaken lastig een diagnose te stellen....
Mijn zenuw was inderdaad behoorlijk ontstoken en er heeft een wortelkanaalbehandeling plaats gevonden. Ik heb nu nog wel wat zeurende kiespijn, maar hopelijk gaat dit snel helemaal over.
Ik mag morgen en daar mijn zenuw behoorlijk ontstoken is blijkbaar ... wil een beetje weten waar ik aan toe ben, niet handig misschien :oops:
Groetjes,
Sunabel.
Uiteraard mag je dat vragen. Echter, kan ik je daar helaas geen antwoord op geven. Ik heb zelf niks van de behandeling gemerkt, aangezien ik de behandeling onder narcose heb laten uitvoeren. Na meerdere keren een negatieve ervaring te hebben gehad op de tandartsstoel en plaatselijke verdovingen steeds niet of onvoldoende werkten heb ik zekerheidshalve voor voornoemde optie gekozen. Direct na de narcose had ik wel al een zeurende kiespijn. Overigens is die pijn goed te verdragen en veel minder pijnlijk dan de kiespijn die ik daarvoor had bij de ontstoken zenuw. Hopelijk geeft dat je wat rust. Aangezien de vorige wortelkanaalbehandelingen bij jou ook niet pijnlijk waren kan het natuurlijk best zijn dat dit morgen bij jou ook het geval is. In ieder geval heel veel sterkte en ik begrijp maar al te goed dat je hier tegenop ziet! Ik raad je wel aan om niet teveel te lezen op internet. Ik heb het wel gedaan en ik kan je vertellen dat dit niet echt bevorderlijk werkt. Mocht je het echt niet zien zitten dan kan ik je nu wel vertellen dat je onder narcose echt niks voelt. Het kost wel wat, maar ik had het er echt voor over.
Alhoewel ik nog nooit iets heb gevoeld in de tandartsstoel, zie ik er toch altijd weer verschrikkelijk tegenop. En het hielp niet echt dat de tandarts me dit keer waarschuwde dat een ontstoken zenuw moeilijk te verdoven valt ... inderdaad maar niet teveel lezen, al die horror verhalen hè, gruwelijk. Ik moet er denk ik maar vanuit gaan dat het net zo zal verlopen als vorige keren en ik er niets van zal merken. (Alleen dan het lange met de snufferd open liggen, heel vermoeiend, hihi :wink: )
Eerste keer had ik behoorlijke napijn, lang ook maar de laatste keer helemaal niets. Afwachten maar vrees ik, brr.
Dank voor je medeleven, toch altijd fijn en jij ook nog sterkte met de kies en de napijn. Hopelijk ben je er snel van verlost!
Fijn dat het in ieder geval een andere pijn is als eerst, en beter te dragen,
Groetjes,
Sunabel.
De pijn is goed te onderdrukken met de zware pijnstillers die ik heb gehad, maar als die uitwerken, au au au.
Pijnscheuten tot in mijn oor en kaak. De allereerste keer dat ik een zenuwontsteking had hielp er niets meer tegen en heb ik de hele nacht door het huis gestrompeld dus het geeft wat hoop dat dit nu (nog) niet het geval is en de pijnstilling aardig helpt.
Afschuwelijk toch zo'n ontsteking hè, zal blij zijn als ik uit die stoel ben morgen ... zucht.