Beste allemaal,
Morgen wordt er een derde wortelkanaalbehandeling gedaan maar dit keer bij een nieuwe tandarts. Deze adviseerde mij een uur van tevoren pijnstillers te gbruiken zodat de verdoving beter werkt. Mijn vorige tandarts adviseerde altijd dat juist niet te doen omdat het de verdoving zou tegenwerken ... wat is wijsheid?
Ik ben, zoals de meesten denk ik, doodsbang voor pijn tijdens de behandeling en van de vorige twee heb ik werkelijk helemaal niets gevoeld dus ik vraag me af of pijnstilling verantwoord is?
Dank jullie wel vast,
Groetjes, Sunabel. :smt001
Morgen wordt er een derde wortelkanaalbehandeling gedaan maar dit keer bij een nieuwe tandarts. Deze adviseerde mij een uur van tevoren pijnstillers te gbruiken zodat de verdoving beter werkt. Mijn vorige tandarts adviseerde altijd dat juist niet te doen omdat het de verdoving zou tegenwerken ... wat is wijsheid?
Ik ben, zoals de meesten denk ik, doodsbang voor pijn tijdens de behandeling en van de vorige twee heb ik werkelijk helemaal niets gevoeld dus ik vraag me af of pijnstilling verantwoord is?
Dank jullie wel vast,
Groetjes, Sunabel. :smt001
Re: Werkt verdoving beter met pijnstillers WKB?
Dat denk ik ook maar wat ik me dus eigenlijk afvraag is of pijnstilling (Ibuprofen) de verdoving werkelijk kan tegenwerken?
Dat vertelde mijn vorige tandarts namelijk en omdat ik pas eind van de middag de zenuwbehandeling krijg en ik niet weet of de pijn weer gaat oplaaien voordien en ik dus inderdaad pijnstillers nodig ga hebben voor ik in de stoel lig :oops:
Groetjes, Sunabel.
Ik heb een tijdje geleden een publicatie gelezen op de site van de ADA (American Dental Association) , waarin door onderzoek werd bevestigd dat het gebruik van bepaalde NSAID ( waar ibuprofen er één van is ) een gunstig effect op de verdoving zou hebben in geval van een zgn "Hot Tooth" , dwz ontstoken tand zenuw, ofwel pulpitis. Dus zo gek is dat voorstel van jouw tandarts nog niet. Als je het wel doet, begin er dan minstens twee uur van te voren mee.
Dat het de verdoving zou kunnen tegenwerken ? , nooit van gehoord of gelezen.
Sterkte.
Dat ga ik nu dus ook gewoon doen. Geen idee waar mijn vorige tandarts het idee dat het de verdoving zou tegenwerken op heeft gebaseerd maar het was een beste man verder hoor :wink:
Ook dank voor de beste wensen,
Groetjes,
Sunabels.
Wat zal ik blij zijn als het allemaal achter de rug is, nu alleen nog hopen dat het in één behandeling kan. De laatste keer heb ik
twee dagen achter elkaar bijna 2 uur met mijn mond open gelegen, bekaf was ik ...
:smt006